FINEST INDUKSJONSPLATE C35-B1 leverer kun 2.000 Watt

FINEST INDUKSJONSPLATE C35-B1 leverer kun 2.000 Watt (8,4 ampere x 240 Volt) med SS BREW TECH 37 liters kjele.
Tangamperemeteret (Fluke) angir altså 8,4 ampere på innstillingen 2.000 watt. Når man øker på oppover til 3.500W trekker den fortsatt bare 8,4 ampere (burde være 14-15 ampere). Dette er den andre induksjonstoppen av identisk type jeg har testet - noen med lignende erfaring?
Ønsker meg lenke til bruksanvisning....? Se forøvrig video:
 
Sist redigert:
Det var snodig ... Ved 230VAC burde den trukket 15,2A og ved 240VAC 14,6A...
Nå er det vel en eller annen form for elektronisk effektstyring på disse og hvis en måler uten belasning, f.eks. en gryte med vann oppå, kan det kanskje hende en eller annen temperatursikringsmekanisme begrenser den?
 
Ja må jo ha en gryte med vann oppå da, det er riktig, men det antar jeg er gjort. Og at det er effektvalget som brukes og ikke tempvalget.
 
Hey
I have a similar issue but with Caso Pro 3500.
Do you have idea what can be the root cause?
I've seen people are using that here to boil 30-40 liters.
My question:
How do you do that? I can not boil more than 20 liters of pure water ..
 
Hey
I have a similar issue but with Caso Pro 3500.
Do you have idea what can be the root cause?
I've seen people are using that here to boil 30-40 liters.
My question:
How do you do that? I can not boil more than 20 liters of pure water ..
Hi, the amount of water (20 or 40 liter) is irrelevant to this issue. I solved this problem in June; this product is made for VAC230 ± 10 or 220-240 if you will. I measured the grid voltage to 248 VAC, far beyond what the C35-B1 is made for. Too high or low voltage seems to trigger an emergency power level fare below the announced 3,5 kW. I called the grid owner (Vevig) and asked them to lower the mains voltage by 10 Volts - and they did. Problem solved :) The lower grid voltage affected 40-50 of my neighbors, but I think they are perfectly OK with that.
 

Similar threads

Tilbake
Topp