Finne lekkasje?

Fikk endelig på plass fat, co2 og tappetårn i forrige måned. Tappet meg noen liter øl for 2 uker siden (flaut, men sant at det har gått 14 dager). Når jeg da skulle ned i baren å tappe meg en pale ale, kom det ingenting ut. Sjekket co2'en og begge målerne var på 0!

Fa..! Hva nå? Har en ombygd  x liters (hoftehøyde. 5, 7 liters tror jeg) brannslukkingsapparat fra gmc. Går de fort tom, eller har jeg en lekkasje? Hvordan kan jeg finne ut hvor lekkasjen er, uten å legge helle flasken med regulator og kobling i badekaret (gammelt sykkelslangetriks)?

Må vel også bety at jeg har endel co2 i baren? Kanskje det var årsaken til mitt plutselige kvalme når jeg var der sist..

Får sette inn noen vifter og få ut dritten.

Kanskje jeg skal benytte muligheten en tom flaske gir meg? Beergas skal visstnok være "da shit" :)
 
Fyll ny gass, bruk en sprayflaske med litt vann/såpevann og begynn leting etter bobler. Det gikk relativt kjapt da dette skjedde meg. Bruker forøvrig denne metoden når jeg har fyllt et fat med tryllevann. Kjipt med lekasjer. Lykke til :)
 
Garantert lekasje et sted. Jeg kom også hjem til tom flaske en gang. Jeg skrudde alt løst og la det i vann. Da fant jeg en pitteliten lekasje i manifolden som fordeler gassen.
Når det gjelder forbruk, varer flaskene lenge. Har en 6 kg som står i et øleskap og kun forsyner gass til fat det tappes fra. Altså ikke til tvangskarbonering eller annet. Den har vart i over et år, og har gitt trykk til minst 25 fat så langt.
 
Ligger bare under jorden ? i et 10 kvm. rom har du da 30 cm. over gulvet med co2 men dette er nok blandet ut med resten av luften mm. det har stått i ro. ikke noe å få panikk for mm. du blir så full at du ligger på gulvet, men greit å ta hensyn til eller ha baren over bakkenivå så co2 kan renne ut på marken.
 
Tilbake
Topp