Fjerne termostat i vannkokerelement

AudunWS

Dommer
Julen er tid for litt bygging og forbedringer av bryggeriet, pid-styring av HLT står for tur. For det vannet har jo aldri riktig temp når jeg skal bruke det!

Har kjøpt en vannkoker fra CO og har plukket ut varmeelementet fra den.
Har lest tråder tidligere om hvordan termostaten (bl.a fra Bård), men mange av de gamle bildene forsvant da forumet krasjet i høst.

Noen som vil gi meg en oppdatering?

my3e5yry.jpg

Jeg bruker ett akuratt maken, jeg rensket ut alle de små metall-lederene innvendig, samt den hvite temp-sikkringen i midten, loddet deretter kablene direkte på de to punktene til elementet, og jordkabelen til festemutteren.
Enkleste og tryggeste med akuratt det elementet. (mye tynne ledere innvendig, som er tvilsomme under langvarig bruk)

Jeg gjorde som magne. Fjerna absolutt alt og loddet ledningesstumper rett på elementet. Disse skjøtet jeg med ledningen fra vannkokeren med sukkerbit. Jeg saget bort den lange plastbiten, så bare den runde var igjen

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Og jeg som håpet jeg kunne bruke en PC-strømforsyningskabel... Praktisk når jeg kobler fra kjelen.

Det går vel an å bare ta ut disse hvite plastgreiene. Da jeg begynte med det så datt alt fra hverandre, så jeg røska ut alt. Går jo også an å lodde ledninger fra elementet til kontaktene. Da kan du bruke pc-kabel

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

OK, takk for tips. Skal se hva som skjer når jeg demonterer. Ramler alt ut så må det loddes. Skal jo uansett bare sitte i HLT og den gjennomgår jo ikke den hardeste vasken etter brygging.

Tilbake
Topp