Flaskepynt - gullfolie over crown cap?

Synes det er fint med ølflasker som har aluminiumsfolie over kork og litt ned over halsen - får en kjøpt dette noe sted?

Nei, som dette:

aluminium-foil-beer-label40143388923.jpg

Tja, googler du aluminiumsfolie gull får du opp en del treff som du kanskje kan bruke. Alternativt er å drikke masse Leffe Blonde å gjenbruke

Har bestilt noen slike, så får vi se om jeg klarer å få det pent. Har googlet ganske mye, men det virker som jeg er den eneste i verden som synes dette virker artig å prøve - eller så er google skillsa mine dårligere enn jeg har trodd :p

Den fra ølbrygging er massiv i tykkelse i forhold, og må plukkes av for å jekke korken. Den tynne trenger du ikke plukke av. Sikkert mer nostalgisk for oss som husker de høye 1/2 liter flaskene med fatøl fra 90 tallet. Litt ekstra stas var det :) Totalt tullete, jeg vet - men var jeg ikke tullete hadde jeg bare kjøpt ferdig øl på butikk/pol :p

Ja, i hvert fall Leffe - hadde et par blondes i helgen. I øst europa er det fremdeles relativt vanlig på "premium" varene.

Husker denne. Var litt stas med folie ja.
Det var en spesiell følelse å jekke av korken med den sprø folien som også gjorde at korken måtte rives løs fra flaska. Litt mer høytid og eksklusivitet liksom :)

IMG_6840.png

Sist redigert:
For små, må være minimum 9 x 8 cm. De jeg bestilte er 15 x 15, får klippe til. Har spurt et par på "China Export" sidene, laveste jeg har fått tilbud på er 1.000.000 stk. Ca. 999.500 for mange altså...

Husker denne. Var litt stas med folie ja.
Det var en spesiell følelse å jekke av korken med den sprø folien som også gjorde at korken måtte rives løs fra flaska. Litt mer høytid og eksklusivitet liksom :)

Vis vedlegget 73018
Husker også at dette var et øl som smakte litt annerledes, enn vanlig pils, noe fyldigere ettersmak.
Koster mer også, så kun kjøpt med andakt i en trang økonomisk setting:)

Tilbake
Topp