Flasker

Megabump i denne tråden i stedet for å lage ny :)

Må få tak i flasker, tenker da å gå i butikken å få kjøpt panteflasker.

Nå kjenner ikke jeg sortimentet alt for godt, men vet dere om produsenter som bruker 0,5?

Og er det noen som bruker 0,33 som ikke er såkalte "bjørneunger" ? :)
 
Bruker bare 033 og fat. Enkelt med 033. Etiketter ok. Passer i vanlige kasser. Greit å stable. Bare pluss. 05 er stort sett bare minus, er nå min erfaring.

--
 
Bruker NØ 0,5 flasker kjøpt på bryggselv. De har også passende plastkasser med "skillevegger" mellom flaskene for å unngå klirring. Kan stables. Meget fornøyd med de.
 
Bjørnunger er nok det enkleste. Koster 1 kr stk. Lett å få av etikettene. Kan kjøpes i kasser. Finnes over alt.

Selv har jeg alt mulig rart, untatt fliptop flasker. Mesteparten er fra kjøpeøl som er drukket av meg eller venner. Men har tatt med et par ladninger fra puben også. De slenger alt i søppelsekker og kaster det. Så det er bare å spør om du kan få en sekk når du går for kvelden.
Er gjerne noen vinflasker også oppi, det er bare å sortere ut ved første og beste søppeldunk så du slipper å drasse de med hjem.

Syns 0,33 longneck flaskene til San Miguel, Singha o.l er fine, etikettene er lette å få av. Samme flasker på en del mikrobryggeri øl, men enkelte av de er et rent helvete å få etiketten av.
0,33 Trappist flasker er som regel veldig solide og lette å få etiketten av.

Er jeg i Sverige pleier jeg å kjøpe 0,5 Mariestad på grunn av flaskene. Samboeren liker innholdet :biersmile:

Ellers er det mange som gjenbruker plastflasker med skrukork. Fungerer det også. Men vil tro at de bør lagres mørkt for å unngå fotolyse eller hva det heter. (Plast er bra på å stoppe UVA/UVB, så jeg vet egentlig ikke. Kanskje et eksperiment bør utføres?)

Er mye styr med de flaskene. Blir heldigvis mindre av det nå som jeg har kjøpt fat. Eller kanskje jeg bare brygger ennå mer?
 
Tilbake
Topp