Forskjellinge koblinger for CO₂

Erlend H.

Norbrygg-medlem
Heisann!

Jeg har fått i hus et sett med 2kg CO₂-flaske, regulator og en Cornelius keg fra brouwland.
http://www.brouwland.com/shop/product.asp?cfid=4&id=1440&cat=411&dt=24 Kan jeg anta at denne regulatoren passer på et standard 6-kg CO₂-brannslukningsapparat (med montert stengekran) fra den lokale CO₂-pushern'n?

Regner med at den adapteren som Vin og Bar selger for sodastreamflasker har samme kobling som brannslukningsapparatet?

Kunne vært greit å få bekreftet dette før jeg løper ut på ny shoppingrunde...

Erlend

Tror at du kan regne med at CO2 regulatoren passer på et standard kullsyreapparat i Norge (det er iallefall slik med regulatorer fra tyskland og uk).

Adapteret fra sodastream har ikke samme kobling som brannslukningsapparatet. Adapteret kan kun brukes til å koble en vanlig CO2 reg. (som du har kjøpt) til en AGA-/Sodastreamflaske.

Bjarte H skrev:
Adapteret fra sodastream har ikke samme kobling som brannslukningsapparatet. Adapteret kan kun brukes til å koble en vanlig CO₂ reg. (som du har kjøpt) til en AGA-/Sodastreamflaske.

Takk for svar, godt å høre at den regulatoren jeg har kjøpt kan passe på andre ting også, men jeg vet ikke helt om jeg skjønte det siste du skrev.
Jeg hadde ihvertfall håpet på at regulatoren min passer både på brannslukningsapparat med CO₂-ventil og sodastream-flaske med adapter fra Vin og Bar.

erlend71 skrev:
Bjarte H skrev:
Adapteret fra sodastream har ikke samme kobling som brannslukningsapparatet. Adapteret kan kun brukes til å koble en vanlig CO₂ reg. (som du har kjøpt) til en AGA-/Sodastreamflaske.

Takk for svar, godt å høre at den regulatoren jeg har kjøpt kan passe på andre ting også, men jeg vet ikke helt om jeg skjønte det siste du skrev.
Jeg hadde ihvertfall håpet på at regulatoren min passer både på brannslukningsapparat med CO₂-ventil og sodastream-flaske med adapter fra Vin og Bar.
Det skal jeg 99% garantere at den gjør :)

erlend71 skrev:
Bjarte H skrev:

Skjønner hva du mente nå. Så da gjelder Magne sitt svar :)

Tilbake
Topp