Gass inn til corny og pakning til tappekran

Mc.

Norbrygg-medlem
20180821_173030.jpg 20180821_172931-picsay.jpg Skal montere tappekraner på kjøleskapsdøren og lurer på om det skal være en pakning mellom tappekranen og stykket som går gjennom døren?
Holder det å stramme mutteren som fester mellomstykket til tappekranen for hånd?
Litt dårlig bilde jeg sender med, men de som har samme tappekran(tapcooler) forstår sikkert hva jeg mener
Og til slutt, finnes det gass inn ventil til corny som ikke bygger så mye i høyden? Jeg klarer å presse inn et 9 liters fat øverst i kjøleskapet, men er redd for at plasten vil sprekke. Mangler bare 3-4 mm så har jeg klaring. 20180821_173030.jpg
 
Skal innom en bryggeforretning i morgen.
Får høre med de.
Takker for svar.
 
Skal ikke være pakning mellom kran og gjennomføring. Du bør bruke en hakenøkkel eller bruk en vannpumpetang, med stramming for hånd vil det lett lekke. En vannpumpetang vil lage litt riper, og du kan med fordel bruke eltape eller noe annet som en mellomlegg.
 
Det skal være en pakning som sitter inni den gjengede biten på krana. Ytterste delen av gjennomføringen, det som stikker forbi taggene, presses mot denne når du strammer kranmutteren. Det er litt forskjell på hvor langt forbi taggene gjennomføringen går, men det pleier å bli tett. Du kan evt bruke to sånne pakninger.
 
Hmmm. Da ble jeg like klok. Så ikke svaret til obersten før nå så jeg fikk ikke spurt om dette på Brewshop i Trondheim.
Får forske litt på dette.
 
Kranen er ikke komplett om det mangler tetting mot gjennomføring/shank. Er dette bare en bekymring eller har du en reell lekkasje?
 
Kunn en bekymring så langt. Har ingen erfaring med tappekraner.
Men for pokker!
Gikk ut i garagen og tok kranen ut i dagslys.
Tok på briller og der dukket det en pakning opp inne i kranen!
Trolldom....
Beklager bryderiet gutter.
:confused:
 
Tilbake
Topp