Gents! Jeg klarte det!! :-D

Sitter nuh og nyter min 1. hjemmelagde IPA! Jeg har tårer i øynene! :)
Tappa på fat og et par flasker onsdagsnatt! Litt "død" mtp. kullsyren (stått i ca. 2 døgn med 1kg trykk, litt skaking på fatet nå og da, stått ute, 0-2`c)
Heelt fri for usmak, deilig cascade-ettersmak! Ifølge en mer erfaren i bygda kan vist det at ølet føles litt "tynt" være en følge av at jeg ikke oksiderte ølet etter kok. Trodde det var farlig jeg da.. Meeen! Strålende fornøyd mtp. at det er 1. gang jeg brygger all-grain! :)

Takktakk! :) Jaa, jeg gruer meg til det er tomt nå..:p
Har 1 APA, 1 IPA og en "påskeøl" liggende, skal brygges i 1. halvdel av nermeste fremtid! :) Næi dette var saker!!

Jeg er også "takknemmelig" over at jeg tok til vett å kjøpte 6 fat i en smell! Er jo gjort på no-time å tappe fra gjæringskar og over i fat! :)

Gratuerer så mye!  :ilike: Er ganske fersk selv så husker godt hvordan det var å smake på det første ølet! :D mmm.. Jeg garanterer, du blir hekta! :D

Takktakk! Jaa, såpass svært var det at jeg hiva igang min BB30 og satte igang på nr.2, en APA.. Føler meg mye mer selvsikker nå enn 1. gang! Koker nå, blir gøy å se hvordan dette blir! Denne blir vel tappet på fat\flaske i slutten av Mars, for så å bli lagret til i Mai, kommer hjem fra havet da! :) Søndag ser jeg for mer å brygge "påskeøl" og IPA fra olbrygging.no! :)

Joda, dette var greier! APA`en kom ut med en OG på 60! (IPA`en kom ut på 55 ca, samt at det var 1 kg. mer malt i den. Er vel teknikken som sitter bedre etter X antall timer med lesing her inne)

IPA`en var vist kanongod! Hadde et lite lag her igår, 5-6 mann, som aldri har smakt slik øl. "Stupøl" var det de trodde det var, noe man drakk her i distriktet før i tiden, sterkt og ramt. Meeen, når de begynte å smake litt så var det vist ikke så galt. Riktig godt tydligvis, for fatet (Jeg la meg før alle var gått) sto tomt og åpnet\skyllt på badet idag! :) Nesten trist og synd og skam å drikke opp så mye godt øl i en smell, men jeg annser det som en bra ting at det ga mersmak! :)

Idag er plana å koke "påskeøl" fra olbrygging.no, om man ikke blir innhentet av styggen sjøl. 

Jeg er lykkelig! :) Dette er en hiivens hobbhy! Har allerede begynt å leke med tanken på en BB60..;)

Tilbake
Topp