Gjæring under trykk i 30l speidelkar

-Tormod-

Norbrygg-medlem
@Jørgen O jeg tagger deg først som sist :) Jeg tenker ved neste brygge-bestilling å ta med en gass-balllock med gjenger til bruk i en speidelkork for bruk sammen med en blowtie jeg har hatt liggende ubrukt en stund. Speidelkaret er vel i utgangspunktet ikke laget for gjæring under trykk men funker tydeligvis greit opp til 0.4-0.5bar. Folk gjærer jo lagrene sine ved høyere trykk en dét i ting som er laget til formålet. Hvordan blir gjæringsforløpet ved si 0.4bar? Må det stå lenger en de som kjører på med fermentosauruser ol? Gjæren vil i dette tilfellet bli w34/70.
 
Jeg har gått over til Allrounder nå selv, men da jeg brukte Speidel-gjæringskaret under trykk, ventet jeg med å skru til lokket til high kräusen var nådd eller begynt å avta, og merket ingen endring i så måte.
 
Jeg har gått over til Allrounder nå selv, men da jeg brukte Speidel-gjæringskaret under trykk, ventet jeg med å skru til lokket til high kräusen var nådd eller begynt å avta, og merket ingen endring i så måte.
Men da stod den tida ut med diacetyl rest og full pakke, som om du skulle gjæret med gjærlås?
 
Tilbake
Topp