Gjæringskar i rustfritt stål

Hei. Jeg er på jakt etter et konisk gjæringskar, i rustfritt stål. Noen som har erfaringer og tips rundt dette, eller har et tilsvarende kar selv? Hadde vært kjekt med et kar hvor det er plass til 25 liter vørter de gangene man brygger så store batcher.

Har sett litt på dette, men er redd det kanskje er litt lite(?), samt at prisen er noe stiv da det kun følger med vanlige kraner: https://www.bryggselv.no/ss-brewing...ter-26-5l-konisk-gjæringskar-i-rustfritt-stål

Bryggselv anbefaler maks 23 liter vørter i karet på linken ovenfor.

Et slik kar (se vedlegg), med en ekstra krane i bunnen, hadde egentlig vært helt perfekt. Tenker da på muligheten man får til å kvitte seg med bunnslammet før tørrhumlingen. Finnes det noe slikt på markedet til en ok pris? 5 000, som det øverste karet koster, er litt i overkant av hva jeg hadde tenkte å bruke på et gjæringskar. Til nå har jeg ikke drevet med å ta vare på gjæren og bruke den om igjen, så det er heller ikke et kritisk behov jeg har per i dag.
Noen som har erfaringer med "bøtta" på vedlagt bilde? Eller noe tilsvarende..
 

Vedlegg

  • upload_2017-2-7_11-16-12.png
    upload_2017-2-7_11-16-12.png
    398,3 KB · Sett: 134
Hei! Jeg har en so en kar og synes den er i minste laget,to ganger blåste den ut gjærlosen under stormgjæringer.Den passer bra for 20 liter vørter.Ellers er den flott og jobbe med.
 
ja,den var litt stor.På brewshop.no fins det en gjæringskar som tar 35 liter men denne har flatbunn.(jeg har sett mange ganger på den)
 
Litt off topic, men syns det er litt morsomt at Bryggselv.no kaller gjæringskaret for en kronisk gjærer på engelsk (Chronical fermenter). Kunne forøvrig tenkt meg to-tre sånne, men ikke for 5k stykket.
 
Litt off topic, men syns det er litt morsomt at Bryggselv.no kaller gjæringskaret for en kronisk gjærer på engelsk (Chronical fermenter). Kunne forøvrig tenkt meg to-tre sånne, men ikke for 5k stykket.
Da er du desverre litt for seint ute. Vi var velsignet med en forhandler av kina-bling-konisk for en tid tilbake, men han fant plutselig annet å foreta seg. Er du heldig får du kloa i en av disse.
Ellers er det produsent som kaller gjæringskaret Chronical, ikke bryggselv. Følg link i tidligere post.
 
Tilbake
Topp