Gjennomføring til tappekran

30B

Hei!

Har fått fatt på et tappetårn som tidligere har vært brukt til sprudlevann.
De medfølgende tappekranene er relativt triste, så jeg tenker å få byttet ut dette.
Etter mye om og men har jeg fått demontert hele tårnet og sitter igjen med gjennomføringene. Følger disse en standard? Når jeg ser på gjennomføringer på nett er de somregel spesifiserte som "gjennomføring til perlick tap".

Om noen skulle falle over samme problemstilling: Nei de er ikke helt standard. til tross for at gjennomføringen min følger samme dimensjoner som de som følger med Perlick kraner passet den ikke uten litt hjelp. Selve "Shanken", festet som man skrur på kranen, på perlick kraner har noen tagger på innsiden som matches opp mot kranen. Min hadde ikke disse. Å legge inn en ekstra gummipakning fungerte på en av kranene de hadde på vestbrygg. For denne kranen ble det tett, men det fungerte ikke på perlick kranene. Jeg ble derfor "tvunget" til å gå for en rimeligere kran, men siden vestbrygg ikke hadde gjennomføringer med "shank" som passet måtte det bli slik.

Skal uansett ikke klage. Ender opp med en kegerator basert på et eldre whirlpool kjøleskap med plass til 2x19L fat samt 2 CO2 tanker på 3L og et tappetårn med dobble kraner. Alt av utstyr minus selve fatene kostet meg totalt 1500 kr :) Jeg fikk tappetårn, kjøleskap, 2x3L CO2 tanker helt gratis :) Da er det plass i budsjettet til å male døren med tavlemaling og få på en pen kjøkkenbenk plate fra IKEA!

Tilbake
Topp