gode alternativer til jetcarrier?

Maarten

Norbrygg-medlem
Hei

jeg sliter med å få bestillt noen varer fra MacMaster Carr i USA. De vil ikke levere til utlandet.
Da bestilte jeg på nytt og brukte en JetCarrier addresse i New Jersey.
Men jeg fikk igjen meldingen at de vil ikke sende varene, fordi de nå har skjønt at jeg vil eksportere varene til utlandet.

Veldig rart synes jeg.
Det handler seg stortsett bare om noen silikon o-ringer og andre ting i 'food grade' materialer.

Siden det er nesten umulig (og vanvittig dyrt!) og kjøpe de samme tingene her i Norge, vil jeg gjerne prøve å bestillen på nytt fra dem i USA, men bruke en annen carrier bedrift.

Er noen på forumet her kjent med alternativer?
Jeg har hørt om packageexpress noen ganger. Bruker noen dette?
hva med www.myus.com?

har noen erfaring med dette?

Du må nok først og fremst få banken din til å registrere din postboks hos JetCarrier som godkjent adresse. Da skal det nok funke, iallefall med Visa :)

hei
JetCarrier er ikke problemet...
jeg har brukt de flere ganger og det funker greit.

Men butikken jeg vil kjøpe fra (Mac Master Carr) vil ikke levere til en jetcarrier address, bare fordi de vet at jeg ska ha de varene videresendt til utlandet.

sitat fra mailen jeg fikk:
"In the past, you advised us that some or all of the material you purchase from us is exported from the United States.  The United States government regulates the documentation required for material shipped outside the US and also controls what material companies are allowed to export.  This is a serious responsibility for any exporter, and we have chosen to avoid the risks involved in these transactions.  We will be unable to accept your order or to continue doing business with you.  We regret any inconvenience this may cause you."

Det finnes vel flere, men har McMaster Carr bestemt seg for å være vanskelige så har de nok disse også på lista. Du kan jo prøve JetCarrier sin "vi handler for deg"-tjeneste, men det er litt dyrere.

Nokon som veit om eit godt alternativ ala jetcarrier i England/Skottland?

Både for småting frå ebay, men også opp i pallestørrelese 20-150kg.

Send en mail ti kjetil@shipalong.no
Kjetil er en nordmann som bor i Florida og driver et shippingfirma ala. Jetcarrier, siden shipalong er mindre er det lettere å gjøre særavtaler der.
Han driver primært med containerfrakt, men hvis du forklarer saken for ham kan han sikkert ordne noe.
verdt et forsøk.

Ja  det er i US (Florida) tenkte hvis de har svartelistet deg kunne han bestille i sitt navn eller noe. Hvis du da ikke finner noe fra UK.

Tilbake
Topp