Kan det være pumpen din også som det kommer lukt av, siden du skrev det med pumping av star san & Zalo gjennom pumpen? eller er det bare slangene som det lukter av?
LasseO skrev:Inntil eg/vi får meir dokumentasjon so går eg over til silikon. Som tidligare skreve så har ikkje eg hørt om ASC "standaren" heller, kan meget mulig vere at dette er pvc som ikkje er anbefalt høgare en 60 grader før den gir fra seg ulumskheta.
Mattias S skrev:Noen som vet åssen man blir kvitt gummilukta som kommer av nye armerte silikonslanger i forbindelse med ei sirkulasjonspumpe? De er næringsmiddelgodkjente osv....
Når jeg testet pumpa med varmt vann i sta kom det en flau gummilukt (som typisk fra nye hageslanger) som satte seg i vannet.
No middel jeg kan kjøre gjennom disse for å bli kvitt lukta?
ingeborgkarioline skrev:Kan det være pumpen din også som det kommer lukt av, siden du skrev det med pumping av star san & Zalo gjennom pumpen? eller er det bare slangene som det lukter av?
katla skrev:Dei to typane silikonslangar som dei fleste bruker til brygging (dei gjennomsiktige som er platinaherda og dei ugjennomsiktige som er peroksydherda) går veldig greit til dei vanlege pumpene som dei fleste heimebryggjarar bruker. Lurt å velja ein type med litt tjukk vegg - f.eks. 3 mm tjukk vegg - då blir dei ikkje så "slaskete" og du får ikkje så lett knekk på dei.
HvalerNB skrev:Det er opaque slanger jeg har nettopp kjøpt og de lukter kjemi. Og de overfører dette til vann de ble forsøkt kokt i.
Finnes det andre slanger som tåler varme og som ikke lukter/setter smak?
ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:Det er opaque slanger jeg har nettopp kjøpt og de lukter kjemi. Og de overfører dette til vann de ble forsøkt kokt i.
Hvilke slanger er opaque slangene bryggselv selger? Har du en link til de?
IK
HvalerNB skrev:ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:Det er opaque slanger jeg har nettopp kjøpt og de lukter kjemi. Og de overfører dette til vann de ble forsøkt kokt i.
IK
Her er link.
http://www.bryggselv.no/products/silikonslange-12mm-super-1meter
Alle de 10 meterne jeg har stinker skarpt og setter smak
Store bryggerier som Aas, borg og ringnes bruker vel neppe slike silikon slanger. Men hva slag bruker de? Og finner de i 1/2 " ?
ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:Det er opaque slanger jeg har nettopp kjøpt og de lukter kjemi. Og de overfører dette til vann de ble forsøkt kokt i.
IK
Her er link.
Store bryggerier som Aas, borg og ringnes bruker vel neppe slike silikon slanger. Men hva slag bruker de? Og finner de i 1/2 " ?
Har du vært i kontakt med bryggselv ang slangen?
HvalerNB skrev:ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:Det er opaque slanger jeg har nettopp kjøpt og de lukter kjemi. Og de overfører dette til vann de ble forsøkt kokt i.
IK
Her er link.
Jepp, sendte de en Mail på fredag. Venter på svar
ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:ingeborgkarioline skrev:HvalerNB skrev:Det er opaque slanger jeg har nettopp kjøpt og de lukter kjemi. Og de overfører dette til vann de ble forsøkt kokt i.
IK
Her er link.
Jepp, sendte de en Mail på fredag. Venter på svar
Du får gi oss tilbakemelding når du har hørt noe fra de, om hva de har og si til sitt forsvar
Sers77 skrev:Er det en standard at den som "klager" alltid er den eneste som har problemer med produkten.
Selvsagt har de allerede solgt flere hundre meter av denne og alle andre er 100% fornøyde, utenom DU!!! :fyflate: :neinei:
Sers77 skrev:Er det en standard at den som "klager" alltid er den eneste som har problemer med produkten.
Selvsagt har de allerede solgt flere hundre meter av denne og alle andre er 100% fornøyde, utenom DU!!! :fyflate: :neinei: