Handel fra eBay (Hong Kong)

Har planer om å bestille noen 3-fase SSR'er, pt100 prober, ++ herfra:
http://stores.ebay.com/MilanCentral/
Er det noen som har erfaring med denne butikken, og/eller handel fra Østen generelt. Hva må jeg regne med i frakt/moms/toll i tillegg?

Er klar for fellesbestilling i Oslo/Østfold hvis noe andre skal ha noe...
 
jeg har handlet mange små duppeditter fra hongkong og har alltid vært fornøyd. Alltid handlet for under 200, så aldri problemer med toll. Har hatt free shipping de fleste ganger. Forsendelse har tatt noen tid, men aldri mer enn 3  uker mener jeg. Flest ganger mellom 7-14dager.
 
Støtter Geir sitt innlegg.  Har stort sett handlet elektroniske dupeditter og ting og tang fra østen.  Bare gode erfaringer.  Greit  å holde seg under tollgrensa dog.
 
Jeg kjenner en som pleier å handle fra hk. er visst vanelig å sette prisen veldig lavt, men i steden ha en dyr frakt, slik at produktet blir til en rimelig penge totalt, og går igjenom tollen uansett
 
Kjøper veldig mye fra øste, og spesielt kina pga prisen.
Sjekk ratingen til selgeren på ebay, og betal med paypal. Sikkert ovrr 50 transaksjoner siste året fra der, og aldri hatt noe tull.
Kvaliteten på det du kjøper kan derimot variere, så lønner seg å sjekke det opp så godt som mulig :)
Venter faktisk på 4-5 pakker nå, og kona venter også et par.
 
Ok, takk for raske svar. Da sender jeg av gårde ei bestilling. Bestiller noe ekstra, da kvaliteten sikkert ikke er den beste :) Skal vel godt gjøres å komme under 200,-, men kanskje en mulighet for at de merker med "gift" eller skrur ned prisen e.l.
 
Milancentral ser bra ut. 99.4 % positiv feedback og 0.5 $ standart intl. shipping. Det går kanskje an å få dem til å dele opp forsendelse hvis det er mer 200. Tror forresten pakkene jeg har fått er stort sett merket gift.
 
Virker som det er mer eller mindre kutyme når du kjøper ting fra hk/Kina at de setter verdien svindelaktig lavt uten at du en gang spør om det.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
twstave skrev:
Virker som det er mer eller mindre kutyme når du kjøper ting fra hk/Kina at de setter verdien svindelaktig lavt uten at du en gang spør om det.

Det er vel det normale, ja. Kan være litt irriterende og selv om det er veldig sjelden pakker blir returnert på grunn av opplagt feil verdi, kan det skje. Det var vel en periode alt fra Deal Extreme ble returnert, fordi det alltid var feil på tolldeklarasjonen. De har nå blitt mye flinkere til å oppgi rett verdi.
 
Kjøpte noen småting via eBay fra Hong Kong tidligere i går, og den pakken var merket med "Gift". Verdien var vel egentlig 600,-. Forholdsvis rask levering også :)
 
Mixtea har jeg handlet mye fra også. Grei og fin selger, og prisene er fine. Noen ganger lønner det seg og betale mer i frakt, og mindre for utstyr, slik at man holder seg unna den fantastiske 200,- grensa
 
Gikk til slutt for denne fra MilanCentral, da de har det andre jeg også trenger:
http://www.ebay.com/itm/5cm-Probe-Temperature-Measuring-Sensor-Thermocouple-/350514736309?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item519c4e6cb5#ht_1618wt_1139
 
Det var en overpriset og dårlig variant, men funker den er det greit nok.
Standard pt-100 er treleder for utjevning av ledermotstand og elementfeil. 2-ledere er rimelig sikkert mer unøyaktige. Jeg har en k-sensor, som også er toleder, men annet system som funker dårlig. Har nå 3 stk pt-100 på vei.
Ketil skrev:
Finnes det?
Jeg har "stivet" opp min med ståltråd rundt vaieren. Selve føleren kan jeg da ha inni utløpet til krana. Første brygget hadde jeg den inni malten. Etter råd herfra har jeg sluttet med det.
Var noen som mente man burde ha treledet pt100. Det tror jeg ikke mixtea har.
Det fant jeg her: http://www.ebay.com/itm/18066977179...X:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1776wt_948
Hadde selvfølgelig vært veldig elegant med skrugjennomføring. Noen som vet?
 
Ketil skrev:
Har du et forslag til en normalpriset og god variant?
Her er ihvertfall rimeligere alternativ, med bedre skjermet kabel.
http://www.ebay.com/itm/Free-ship-2PCS-PT100-Sensor-temperature-controller-/320634602360?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa74fc378#ht_1520wt_840
 
Tilbake
Topp