..helt fersk (!)

Hei.Jeg har kjøpt brygge utstyr på Netthandelen,,noen som har erfaring med dette utstyret (har tidligere kjøpt mye dritt der ) ...har kikket litt rundt på forumet og det er mange forkortelser jeg ikke forstår. Ligger det ute en skritt for skritt veiledning for den helt ferske?
 
Hei.Jeg har kjøpt brygge utstyr på Netthandelen,,noen som har erfaring med dette utstyret (har tidligere kjøpt mye dritt der ) ...har kikket litt rundt på forumet og det er mange forkortelser jeg ikke forstår. Ligger det ute en skritt for skritt veiledning for den helt ferske?

Anbefaler deg å for eks kjøpe deg boken Ølbrygging fra Hånd til Munn, eller andre slike bøker. Disse var til STOR hjelp for oss i startgropen.

Alternativt er å lese seg grønn på forumet, men da får du det litt her og der :) Lykke til!
 
Det er en kopi av den nye Brattberg'en. Denne har et eget underforum her inne. Der finner du nok mye nyttig informasjon.
 
Hei.Jeg har kjøpt brygge utstyr på Netthandelen,,noen som har erfaring med dette utstyret (har tidligere kjøpt mye dritt der ) ...har kikket litt rundt på forumet og det er mange forkortelser jeg ikke forstår. Ligger det ute en skritt for skritt veiledning for den helt ferske?

Ja, egentlig så gjør det det. Hele dette forumet er full av nyttig informasjon. Kanskje ikke eksakt for akkurat det ustyret du har, og akkurat for det ølet du vil brygge. Da jeg startet, eller før jeg startet å brygge, så leste jeg masse her, og jeg har lært meg mye av det.
Jeg mener at det er et minimum er å kunne fremføre hva du lurer på. Du kan ikke lure på eller ikke skjønne alt hva dette går ut på. Da har du gjort en for dårlig jobb. Ditt utstyr er sånn ca. likt Beer Brew 30. Start og les der, du vil finne mye. Lykke til.
 
Hei.Jeg har kjøpt brygge utstyr på Netthandelen,,noen som har erfaring med dette utstyret (har tidligere kjøpt mye dritt der ) ...har kikket litt rundt på forumet og det er mange forkortelser jeg ikke forstår. Ligger det ute en skritt for skritt veiledning for den helt ferske?
Her finner du :"Forklaringer på faguttrykk og EBC-fargeskalaen" nederst.
Redigert da jeg glemte dette:
http://norbrygg.no/bedomming-av-ol/definisjon-av-oltyper/
 
Tilbake
Topp