hevert med pumpe

AndersGrom

Dommer
2:e hevert medpumpe jeg kjøper, og den lille "ventilen " som gjør sånn at det blir vacum har detti av igjen og den får man ikke på ...... meget dårlig kvalitet ja...

Vacum?
Jeg har en autohevert, men den går på trykk :)
Den er forøvrig ikke mye brukt, men har vært i bruk av og til i over et år uten problemer.
Jeg har ikke "tørrkjørt" den, for det tror jeg ikke er bra for den...

Akkurat det samme skjedde meg. Jeg festet den på enden av skaftet på rørsleiva med en tapebit. Etter mye banning og slit fikk jeg den på plass. Skyller/vasker veldig forsiktig heretter.

Kjenner meg igjen i denne, tror min ble ødelagt av litt høy temperatur men(endte opp inne i røret). Kast møkka og sett inn ventiler i kjeler og gjæringskar. sparer deg penger i lengden  :skitbra:

Er nok hetta som du refererer til.

Jeg har kun brukt min til å stikke om fra gjærkar til sukkerlake/flasking, og den har fungert glimrende etter min mening. Til varmt vann er den ikke tenkt brukt, så det er ikke utstyret, men brukeren.
Er mer fornøyd med heverten enn de drittkranene som brukes, selv om bryggmakker sine er nogenlunde brukbare.
Jeg går vekk fra hele konseptet, og gjærer i konisk, og kjører rustfrie koblinger/kraner hele veien. Med triclamp-tilkobling...

Jeg får prøve med på detsamme du gjorde kjetil. :) 

Her er bildet Vonrabben.

Vedlegg

• Oslo-20121209-00014.jpg
    Oslo-20121209-00014.jpg
    1,1 MB · Sett: 444
AndersGrom skrev:
Jeg får prøve med på detsamme du gjorde kjetil. :) 

Her er bildet Vonrabben.

Skjønner hva du mener nå.

Har samme type, men har ikke hatt det problemet du har.
Jeg bruker den kun for å overføre vørter fra gjæringskar til flaskingskar.

Enten så har du fått en dårlig batch eller så er du kanskje litt for røff med den?

Glemte å putte på den "hatten" som hindrer humle å komme  in i røret så fikk in en god del og prøvde lirke det ut med en liten kniv og da løsnet den.

Tilbake
Topp