Hjelp... BB30 "gamm" - nekter å varme

Hei !
Har en vanlig BB30 som er 6 år. Noen mnd siden siste brygging. Idag nekter den å starte "Heating" - blir konstant stående på "keep warm" - noen som har ideer ? har slått av/på - fylt i nytt kaldt vann, byttet til annen stikkkontakt etc... hører at termostaten klikker når jeg vrir på den - men ingenting skjer. GÅEN termostat ??
 
Sannsynlig. De der ryker før eller seinere. Jeg hadde tre BB60'er - som alle klappa sammen på den ene eller den andre måten. (Ga opp til slutt og gikk over til kjele på plate. )
 
Så vidt jeg husker er det 2 varmeelementer på B30, hvis det lyser 'Keep warm' er det vel bare det ene som står på?
Du kan åpne under og se om det er noen ledninger som har løsnet.
Hvis ikke kan det være noe med det ene reléet, noe annen elektronikk, eller at det ene elementet har tatt kvelden.
 
Så vidt jeg husker er det 2 varmeelementer på B30, hvis det lyser 'Keep warm' er det vel bare det ene som står på?
Du kan åpne under og se om det er noen ledninger som har løsnet.
Hvis ikke kan det være noe med det ene reléet, noe annen elektronikk, eller at det ene elementet har tatt kvelden.

ok - da får jeg skru opp å sjekke mao :) takk !
 
Støtter Amarillo her.
Du kan også fylle litt vann i kjelen, og sette på begge elementene. Du bør kunne se hvor det danner seg kokebobler i kjelen.
I denne gruppen finner du mange bilder av innmaten dersom du ikke vil skru opp selv.
Elementene danner to sirkler
Beer Brew 30 - Ombygging av styringsenhet
 
Tilbake
Topp