Hjemmebryggerkonkurranse 16. april

Tromsø Hjemmebryggerlaug inviterer til hjemmebryggerkonkurranse den 16. April 2016. Konkurransen er av den triveligste sorten, nemlig Publikums Favoritt!
Dette er et konsept vi har hentet fra Norbrygg sentralt, og er en god måte for hjemmebryggere og øl interesserte og møtes for å snakke om og smake på hjemmebrygg.
I denne konkurranseformen er det publikum som bestemmer hvem som har det beste ølet. Derfor er det viktig for hjemmebryggeren at han ikke bare har godt øl, men også at ølet blir servert fra en kul bar/disk! Kule etiketter, flotte gjenstander og et gjennomgående konsept teller positivt :)

I tillegg blir det foredrag på ettermiddagen fra den meget kunnskapsrike Ingrid Skistad, som er utdannet Bioteknolog fra NTNU. Skistad har også utdannelse innen brygging og destillering fra Edinburgh og har tidligere jobbet som brygger hos Nøgne Ø. For tiden jobber hun som produktutvikler for brennevinsprodusenten Arcus.

Ingrid vil holde foredrag om avansert bryggeteori og er noe du absolutt burde få med deg hvis du har interesse for ølbrygging!

Konkurransen virker på denne måten:
- Hjemmebryggere melder seg på konkurransen og stiller med minst 19 liter av hver ølsort de ønsker å stille med.
- Hjemmebryggeren står ansvarlig for å sjenke sitt øl og levere det ut til de interesserte publikummere. Her oppfordrer vi til kreativitet og til ”pimping” av baren.
- Publikummerene får utlevert en begrenset mengde poengbrikker og leverer ut disse til hjemmebryggerene med det beste ølet.
- Hjemmebryggeren med flest poengbrikker vinner!
- Deltakere må være medlem av Tromsø Hjemmebryggerlaug

Konkurransens lokaler vil bli annonsert i nær fremtid.

Deltakeravgift 0,-
Billetter for publikum, 150/250 kroner (medlem / ikke-medlem).
Foredraget er inkludert i billetten, men hvis man ikke har mulighet til å være med på kvelden så koster foredraget 50 kroner.
 
Kjære medbryggere og ølinteresserte. Jeg må dessverre meddele at dette arrangementet må bli utsatt til et senere tidspunkt grunnet lav interesse for å delta.

Vi i THBL får ta vår del av skylden for dette siden vi var noe sent ute med å annonsere, men vi trodde 2 måneder ville være nok tid for å aktivere bryggere og publikum til å stille med både brygg og sin tilstedeværelse.

Vi kan ikke avholde en konkurranse med kun 3-4 brygg, iallefall ikke i det formatet vi har lagt opp til. Siste frist for påmelding er satt til 1.april sier du? Ja, men når det så langt ikke er halvparten så mange påmeldte som det kreves for å gjennomføre lover det ikke godt for påmelding nærmere fristen. Vi kan uansett ikke ta sjansen på å gjennomføre et arrangement med fare for underskudd og misfornøyd publikum.

Merk imidlertid at konkurransen er kun utsatt, og jeg vil derfor oppfordre dere til å planlegge et godt brygg og kanskje tilogmed bygge en snasen bar å servere publikum fra. Besøk gjerne Norbrygg.no og søk opp bilder fra PF i Oslo for å hente inspirasjon.

Mvh
Styret i THBL
 
Det var knapp tid og hvis man ikke har noe klart så trengs det minst 6 uker til å få frem en god øl, gjerne mer. Jeg hadde meldt på og brygget en saison som ville fått 4 uker og da får jeg heller spare den til neste gang. Kanskje det er lurt å sette opp en ny dato allerede nå så har vi bedre tid til å få fram noe skikkelig øl.
 
Hei, jeg er forsåvidt enig i at det var litt kort tid selv om vi annonserte litt over 6 uker før konkurransedato. Man bør få tid til å tenke seg om og planlegge brygg også. Ja, vi skal sette oss ned og bli enig om en fin dato i god tid i forkant denne gang. Vi satser på en heldagsevent med foredrag og konkurranse, og jeg har fått lovnader om fine premier.
 
Tilbake
Topp