Hjemmebryggerkonkurranse fra Lokalbrygg

jikvig

Norbrygg-medlem
Jeg har brygget øl i snart 12 år, men det blir dessverre alt for liten tid til det i en litt vel travel hverdag. Men jeg har lurt jobben til å gjøre litt hjemmebryggrelaterte greier, og derfor har vi akkurat annonsert andre år med hjemmebryggerkonkurransen til Lokabrygg.no

Det går ikke på stil, men på alkohol, da ølet som sendes inn ikke kan være mer enn 4,7%.
Konkurranseregler og mer finner dere her:

Vinneren blir med på en bryggedag med et håndverksbryggeri, og resultatet blir å finne i et av Lokalbryggs ølabonnementer.
I fjor vant en lett røkt märzen, i konkurranse med 18 andre hjemmebrygg. Jeg gleder meg VELDIG til å teste årets bidrag.
Her er en liten video fra bryggedagen -

Full disclaimer - jeg jobber til daglig i Lokalbrygg.no

NaEp0rFaUahIbN28AcXU4nArmquWIrmhWFTFrLIZ9plDSVnwS0x-fywTjj-SOCtxyPQAWe_U8D7RsJYLNqZ-BxBAIwz2bJA2cGw=w437
 
Konkurranseregler:

  • Kun 1 brygg per deltager
  • Ølet skal være laget på original oppskrifter, av kommersielle ingredienser og uten spesielle tilvirkningsmetoder som f.eks fatlagring.
  • Påmelding på sendes inn med oppskrift for å være gjeldende
  • Kun øl med 4,7 % alkohol eller lavere, da ølet skal distribueres via Lokalbrygg.no
  • Det skal sendes inn 3 enheter av 33 cl, umerkede flasker eller bokser. Pakk forsvarlig, med bobleplast, bleier eller lignende for å hindre knuste flasker.
Hva legges i "spesielle tilvirkningsmetoder" bortsett fra fatlagring?

Er det lov med surøl f.eks. med lacto kilde som er kommersiell ingrediens?
 
Hva legges i "spesielle tilvirkningsmetoder" bortsett fra fatlagring?

Er det lov med surøl f.eks. med lacto kilde som er kommersiell ingrediens?

Fatlagring, spesielle ingredienser (kirsebær fra din mormors hage, brett etc), øl som er lagret i 2 år for smakens skyld etc.
Om ølet er laget med en kommersiell tilgjengelig ingrediens, så er vi åpen for det :)
 
Fatlagring, spesielle ingredienser (kirsebær fra din mormors hage, brett etc), øl som er lagret i 2 år for smakens skyld etc.
Om ølet er laget med en kommersiell tilgjengelig ingrediens, så er vi åpen for det :)
Brett er vel ganske greit kommersielt tilgjengelig?

Fat også, iogforseg.
 
Brett er vel ganske greit kommersielt tilgjengelig?

Fat også, iogforseg.
Målet er å kunne gi en best mulig kopi av hjemmebrygget i det kommersielle brygget, og hvert enkelt fat er forskjellig.
Og du skal lete lenge blant de 200 bryggeriene i Norge, før du finner noen som bruker brett.
Så derfor :)
 
Sa ikke at det ikke finnes, bare at du skal lete lenge etter det
Eik & Tid bruker bare kveik
 
Sa ikke at det ikke finnes, bare at du skal lete lenge etter det
Eik & Tid bruker bare kveik
Hehe, hadde det stemt sånn jeg trodde at Eik&tid brukte brett hadde jeg lett veldig kort. :)

Edit: Så kom jeg på at Kinn bruker brett. Den burde jeg klart før. Jeg gremmes. :p
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp