Hjemmebrygging på Norge Rundt 28.04.2006

Eduard

Norbrygg-medlem
Siden vi er så godt igang med å ha klipp her fra hjemmebryggere som har vært på tv, så har vi her et klipp fra Norge Rundt, den 28.04.2006. NRK følger Gahr Smith-Gahrsen (også aktiv på forumet) mens han brygger øl. Klikkeklikk!

http://www.youtube.com/watch?v=ifuBsKt_DVI
 
Veldig bra reportasje!

Jeg må flire hver gang han reporteren tar en slurk og bare virker såååå overrasket over at ølet til Gahr faktisk smaker godt!  ;D
"Denne var du heldig med ..." Heldig???!!  HMMMF!!! :eek:
Kjenner jeg Gahr rett, så overlater han ingenting til tilfeldighetene ...

Hei, Gahr, er du opprinnelig fra Kristiansand?
 
Jeg er fra Kristiansand, ja.

Og, jo, vi var heldige med det ølet, for vi hadde nemlig jukset! Da de var innom å filmet bryggedagen gikk det noe galt med en mikrofon, så mye av lyden på de siste opptakene ble ødelagt. De måtte komme innom for å gjøre en del opptak på nytt, bla. avslutningsscenen. Dette va omtrent to uker etter de første popptakene. Den første dagen serverte jeg dem min egen witbier, men to uker senere var jeg tom for dette ølet, og batchen som ble satt under opptakene var selvsagt ikke drikkeklar ennå. For å få filmet at vi smakte på witbier, måtte jeg åpne noen flasker med wit som en kompis (Erik stormer) hadde brygget. Før vi åpnet flasken sa jeg at jeg ikke visste hvordan dette ølet kom til å smake, da jeg ikke hadde smakt akkurat de batchen hans før (slev om jeg hadde all grunn til å tro det ville smake bra!). Derfor Halvor Folgerøs kommentar om at jeg var heldig og hadde flaks.:) Ølet som ble brygget i innslaget ble forøvrig også godt...
 
Tilbake
Topp