Hjemmerbryggerhelgen 2015

Vi har fått en rabattavtale med Scandic Hotell Bergen Airport, for de som trenger overnatting i forbindelse med Hjemmebryggerhelgen. Hotellet er i gangavstand fra Hansa og vi satser på få til transport tilbake fra Kalfaret til Scandic på lørdag kveld.

Prisen er 720 kr/natt i enkeltrom og 920 kr/natt for dobbeltrom. For å bestille må du enten ringe hotellet på 21 61 44 00 (velg resepsjon) eller send mail til bergenairport@scandichotels.com og oppgi bookingkode NOR240415_013.

Mer informasjon om hotellet:
http://www.scandichotels.no/Hotels/Norge/Bergen/Scandic-Bergen-Airport/
 
Har dere noe mer detaljer rundt programmet på lørdag? Hvilke foredrag er det i de forskjellige sporene? Hvilket nivå legger de forskjellige sporene seg på?

Jeg sitter og teller på knappene om jeg skal melde meg på nå, så det hadde hjulpet med litt mer detaljer. Jeg har veldig lyst til å bli med, for det var veldig bra i fjor.
 
Har dere noe mer detaljer rundt programmet på lørdag? Hvilke foredrag er det i de forskjellige sporene? Hvilket nivå legger de forskjellige sporene seg på?

Har lagt ut den oversikten vi har her:
http://norbrygg.no/2015/03/15/foredrag-pa-hjemmebryggerhelgen/

Så kommer det mer detaljer i denne tråden og andre steder når vi har mer detaljer om hvert enkelt foredrag.

Jeg sitter og teller på knappene om jeg skal melde meg på nå, så det hadde hjulpet med litt mer detaljer. Jeg har veldig lyst til å bli med, for det var veldig bra i fjor.

Ikke mye å lure på. Bare å melde seg på.
 
Jeg ser det er lagt opp i spor. Er det slik å tolke at du da ikke kan velge mellom de forskjellige foredragene, men må finne et spor og holde seg til det?
 
Sist redigert:
Spennende program. Mange solide foredrag. Det er ikke noen tvil om at dette er noe man må få med seg. Jeg får se om jeg klarer å ta meg råd til dette.
 
Foredrag du ikke vil gå glipp av:

Frithjof Thiele, teknisk direktør i Radeberger, forteller om hvordan man lager alkoholfritt øl. Av alle kunstarter en brygger kan beherske, er dette kanskje den vanskeligste. Balanse, fylde, ølsmak og ikke alkohol? Hvordan er dette mulig? Få førstehånds kunnskap om hva som gjøres og hvordan det kan smake som øl.

Radeberger er kanskje ukjent i Norge, men merkenavnet deres, Clausthaler, er godt kjent og finnes i alle dagligvarebutikker. Radeberger produserer også andre øltyper, med alkohol.

Clausthaler_6pk_ny_web.jpg
 
Foredrag du ikke vil gå glipp av:

Frithjof Thiele, teknisk direktør i Radeberger, forteller om hvordan man lager alkoholfritt øl. Av alle kunstarter en brygger kan beherske, er dette kanskje den vanskeligste. Balanse, fylde, ølsmak og ikke alkohol? Hvordan er dette mulig? Få førstehånds kunnskap om hva som gjøres og hvordan det kan smake som øl.

Radeberger er kanskje ukjent i Norge, men merkenavnet deres, Clausthaler, er godt kjent og finnes i alle dagligvarebutikker. Radeberger produserer også andre øltyper, med alkohol.

Vis vedlegget 17544
Om foredraga blir gjort tilgjengelig for oss medlemmer som ikke kan gå på arrangementet?
 
Foredrag du ikke vil gå glipp av: Sensorisk testing med Boris Gadzov fra FlavorActiV Limited.

FlavorActiV leverer smakepillene vi bruker til smakekursene som dommerkomiteen administrere. Foredraget har tittelen «Beer Sensory Best Practices».

Vis vedlegget 17033

Boris has been FlavorActiV Director of Global Sensory Management since 2009. Boris began as a Global Sensory Manger, professional trainer and adviser in brand equity, product quality, insight/innovation and taster management. Boris has visited over 150 breweries worldwide, his significant language skills have helped develop business overseas and provide global beverage and multi-language support to FlavorActiV’s customers. Before Boris joined FlavorActiV he gained a PhD in Food Molecular Microbiology gained from the University of Vienna.

Foredraget er på engelsk.
Hei
Er det noen som gidder å ta opp foredraget? Har ikke mulighet til å komme men har lyst til å høre det :) youtube ?
 
Hei
Er det noen som gidder å ta opp foredraget? Har ikke mulighet til å komme men har lyst til å høre det :) youtube ?

Vi har tenkt til å prøve å ta opp noen foredrag, men det er ikke sikkert vi får det til på en fornuftig måte. Dersom noen har erfaring med å ta opp foredrag med rimelig enkelt utstyr, så gi meg et lite hint.

Det er heller ikke alle foredragsholdere som godtar at foredrag blir lagt ut.
 
Vi har tenkt til å prøve å ta opp noen foredrag, men det er ikke sikkert vi får det til på en fornuftig måte. Dersom noen har erfaring med å ta opp foredrag med rimelig enkelt utstyr, så gi meg et lite hint.

Det er heller ikke alle foredragsholdere som godtar at foredrag blir lagt ut.
@gustavf - jeg har flere kontakter som jobber med sånt, kan prøve å sjekke litt rundt om noen av dem er interessert i hjemmebrygging :) (ellers regner jeg med at de vil ha betalt siden det tross alt er dette de lever av)
 
@gustavf - jeg har flere kontakter som jobber med sånt, kan prøve å sjekke litt rundt om noen av dem er interessert i hjemmebrygging :) (ellers regner jeg med at de vil ha betalt siden det tross alt er dette de lever av)
Jeg er egentlig mest nysgjerrig på om man får et OK resultat med et greit kamera og en kurant mikrofon, eller om man ty til noe mer avansert.
 
Det blir bra nok med enkelt utstyr. Bare test at lyden blir OK. Hvis det ikke er mic til publikum som stiller spørsmål, er det fint om spørsmål blir gjentatt før de blir besvart.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp