Hull til kraner i plastdunker

Heisann.

Har noen plastdunker jeg skal ha kraner på.
Diameteren på kranen er 25mm og jeg finne ikke kon bor i denne str noe sted og de var skit-dyre.
Så jeg lurer på om det er verd å prøve en flat bor fra mekk til 28kr mot en kon som ligger på 6-800...
Noen som har prøvd dette eller har meninger?

Kranene er self vanlige plastkraner....
 
Q.max hullpuncher koster ca 160 kr. Du trenger vel egentlig bare et stegbor frs co/bt. Hvis du sier hvor du bor så kan kanskje noen hjelpe deg.
 
Det gjør det nok. Fordelen med Biltema sitt bor er at det kan brukes til mye annet også i heimen.
Du har bor i størrelse 15-45 mm til bare noen tiere ekstra...
 
Uten mothold ville jeg ikke brukt flatbor (spabor) til tynnvegget plast.
Men har ikke forsøkt så kan derfor ikke si at det ikke går.
 
Fyll karet med vann litt over der du skal ha hull, sett det i fryseren over natta. kjøp billig hullsag på biltema/jula eller kansje du kjenner en snekker som har, borr i vei :) PS: burde ikke gjøres på parketten i stua ;)
 
Kor høgt opp på gjæringsbøtta er det lurt å feste ei slik kran for å unngå å få med berre gjærkake?
 
Nederste kant på hullet er vel ca 2cm over bunnen hos meg, såpass er greit så man ikke får med alt av grums på bunnen
 
Uten mothold ville jeg ikke brukt flatbor (spabor) til tynnvegget plast.
Men har ikke forsøkt så kan derfor ikke si at det ikke går.

Jeg har brukt denne type bor på alle min gjæringskar og det er ikke noe problem.
Det er bare å la boret gjøre jobben uten å bruke makt, den ytterste spissen lager fort et fint hull i myk plast.
 
Hvis prisen er et viktig poeng, tipper jeg en kommer ganske langt med litt tålmodighet og ett rett skalpellblad/ skarp stanley-kniv eller lignende. Bare tegne opp først.
 
Tilbake
Topp