Borre hull til kraner i siden på fryseren?

Anders V.

Norbrygg-medlem
Jeg har en Gram fryseboks som er høy nok til å få plass til fat pluss co2-kobling uten å bygge en "krage" på toppen, som jeg ser mange andre har gjort. Men det gjør jo at jeg må la gjennomføringene til kranene gå igjennom selve fryserveggen hvis jeg skal ha dem horisontalt.
Er det noen som har erfaring med dette? Ligger det kjølekanaler ( eller hva det måtte hete) i fryserveggen helt opp til lokket, slik at jeg dreper fryseren hvis jeg borrer hull?
 
Jeg VAR inntil i dag ganske så sikker på at det ikke var noe annet enn isolasjon i sidene på kjøleskap hvertfall  :roedme:
Boret for å sette inn en kran til og PFFFFFFF......  Og det var det kjøleskapet.  :'(

Regner med da at frysere også kan ha noe i sidene.
 
Gamle kjøleskap er enkle, der ser du fordamper/kondensator og rørene, på nye gjør du det ikke, heller ikke på frysere, men, du kan sikkert kjøre de hardt så du ser hvor det fryse.
 
Tror frysere generelt har flere rør i veggene enn kjøleskap, og ofte i tillegg i hvert skuffnivå.
Surt å ødelegge et skap :/ Det er mulig å undersøke hvor det er kjølerør ved å la skapet stå åpent/litt lukket og i drift, for å se hvor det dannes kondens på veggene.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
 
Anders V. skrev:
Jeg har en Gram fryseboks som er høy nok til å få plass til fat pluss CO₂-kobling uten å bygge en "krage" på toppen, som jeg ser mange andre har gjort. Men det gjør jo at jeg må la gjennomføringene til kranene gå igjennom selve fryserveggen hvis jeg skal ha dem horisontalt.
Er det noen som har erfaring med dette? Ligger det kjølekanaler ( eller hva det måtte hete) i fryserveggen helt opp til lokket, slik at jeg dreper fryseren hvis jeg borrer hull?

Noen her satte på en krave og monterte kraner i den, tok seg veldi bra ut.
 
Ja, jeg tror jeg går for tappetårn på lokket. Har i mellomtiden lest en del triste historier om frysere som har blitt punktert.
 
Tilbake
Topp