Picnic Tap 2.0/2.1

Noen som vet når dette kommer hit ? Finner ikke mini noen plass
Nei desverre, har spurt ølbrygging og de har sagt de skal ta den inn så fort den dukker opp i sortimentet til EU delen av kegland. Men den har jo vært noen måneder til salgs i Australia så jeg vil anta de kommer i løpet av året.

Ser også ut som kegland har avtaler med EU utsalg hvor de ikke legger de "viktigste" varene ut på ali express butikken sin før den er tilgjengelig i EU, så om den dukker opp på ali sjappa til kegland er den rett rundt hjørnet hos ølbrygging, igjen, antar jeg.
 
Hvordan ser delelista ut da? Har en tappekran med flowkontroll som sjelden er i bruk (Perlic 650ss). blir det ikke tungt?
Vekta bekymrer ikke. Den står nå der på fatet.

Svart ball lock med gjenger
Overgang, finnes også i norske butikker, men siden jeg ikke skulle ha annet var det en del rimeligere å bestille fra Ali.
Der ser ut som Perlick har en egen?
Kran, jeg har denne

Liten avsporing, men kunne tenke meg no lignende
bare det ikke blir for «bulkete» inni kjøleskapet
Har ikke så god plass, eller takhøyde
Det bygger litt i høyden. Ulempe det. Det er sikkert mulig å velge håndtak som bygger mindre. Størrelsen er ikke noe problem, jeg svinger den inn over fatet slik at døra ikke slår innl når jeg lukker.

Her står den på et 4L minifat.
Resizer_16897864342261.jpeg
 
På hytta fyller jeg to liter fra 19L fatet som står på 15 ℃ over på Micro Keg’n. Bruker ballock med flowkontroll. Klikker av ballock/tapp og legger fatet liggende i kjøleskapet til jeg trenger påfyll siden jeg kun har benkekjøleskap… ja - kun ett eneste kjøleskap på hytta
Tar sekunder å klikke på tapp for å fylle.
1689788990939.jpeg
 
Sist redigert:
Her er en annen mulighet, litt mer arbeid, men en smart løsning.

Vis vedlegget 63329
Fin, fin løsning.
Mini- / Micro Keg har slange for øl ut inni. Det vil derfor ligge nederst når du legger fatet, og ikke stå midt i som på en 9L CornyKeg med stigerør. Anbefaler derfor å bytte øl-stigerør med rør for gass (kort) og tre en myk slange på som når bunnen :)
 
Fin, fin løsning.
Mini- / Micro Keg har slange for øl ut inni. Det vil derfor ligge nederst når du legger fatet, og ikke stå midt i som på en 9L CornyKeg med stigerør. Anbefaler derfor å bytte øl-stigerør med rør for gass (kort) og tre en myk slange på som når bunnen :)
Ja, ikke min løsning dette, men noe jeg fant på nettet for en stund siden. Jeg tror det er Kegland som har stigerør som er bøyd ut mot ene siden, det vil passe godt i et sånt oppsett.
 
Vekta bekymrer ikke. Den står nå der på fatet.

Svart ball lock med gjenger
Overgang, finnes også i norske butikker, men siden jeg ikke skulle ha annet var det en del rimeligere å bestille fra Ali.
Der ser ut som Perlick har en egen?
Kran, jeg har denne


Det bygger litt i høyden. Ulempe det. Det er sikkert mulig å velge håndtak som bygger mindre. Størrelsen er ikke noe problem, jeg svinger den inn over fatet slik at døra ikke slår innl når jeg lukker.

Her står den på et 4L minifat.
Vis vedlegget 63326
Aha. Det var den overgangen til kran jeg lurte litt på, kunne ikke huske å ha sett den løsningen før :)
 
Der begynte også min å lekke. Fra selve krana når den står i lukket posisjon
Ser ikke ut som de er veien å gå, klart hsr man 2.1 så får man byttet hode og det koster noen få kroner, men Trong har sagt at de er beregnet for for å tåle 300 åpne /lukke vridninger. Det blir mye plastikk og de settene med ekstra hoder, spiraler og pakninger er stort sett utsolgt så jeg ser etter en bedre løsning.

Som foreløpig ser ut til å vente til nukatap mini ankommer landet :)
 
Sist redigert:
Helt enig at de ikke holder mål, har 3 stykker av første generasjon som begynte å lekke, fikk nye hoder av Brewshop, god kundebehandling:)
Men nå har de også begynt å lekke, fortsatt første generasjon. Har et stykk av 2.1 versonen med utbyttbar "kran" den holder fortsatt men er ikke imponert over kvaliteten. står de litt uten bruk på fatet blir de trege og vonde å vri, øker nok slitasjen det også.
Så venter på Nukatap sin versjon, kanskje vente til 2.1 kommer der også;)
 
Det fungerer svært dårlig når man har 6 fat i samme skap, det blir så mye slanger og drypping at jeg velger heller iTap til nukatap mini ankommer. I ciderskapet til kona som kun har 2 fat så kjører jeg de :)

Jeg syntes generelt CO2 slangene er mer trøblete enn picnic slangene. De er egentlig problemløse
 
Dette var trist lesing!
Fikk min Picnic Tap 2.1 med flaskerør i sommer og nå var cideren klar. Selvsagt lekker den som en sil hver gang den åpnes og lukkes og selv fullt åpen skummer den som ett mareritt. Har forsøkt å droppe trykket i fatet helt ned til 1/2 bar men det hjelper ikke.
Hadde jeg visst de droppet pakkninger i den hadde jeg ikke kjøpt den. (Bruker forøvrig 23l Cornelius fat.)
 
Dette var trist lesing!
Fikk min Picnic Tap 2.1 med flaskerør i sommer og nå var cideren klar. Selvsagt lekker den som en sil hver gang den åpnes og lukkes og selv fullt åpen skummer den som ett mareritt. Har forsøkt å droppe trykket i fatet helt ned til 1/2 bar men det hjelper ikke.
Hadde jeg visst de droppet pakkninger i den hadde jeg ikke kjøpt den. (Bruker forøvrig 23l Cornelius fat.)
Hvis den skummer så er det mest sannsynlig brukerfeil, jeg var egentlig veldig fornøyd med mine 2.0/2.1, helt til det viser seg at kranhodene blir slitte fortere enn man får snudd seg og mange av de kommer med lekkasje fra start.

Hvor er det kranen din lekker fra?
 
Tilbake
Topp