• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Humle rhizomer

Fikk stiklingene i posten den 27. Godt pakket inn sammen med litt mose jeg har ikke hørt noe fra den Norske "tull" enda men dette kommer kanskje i postkassa senere.. Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med hopsandflowers.com

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
I dag kom pakken fra Essentially Hops! 8 stiklinger pakket inn i fuktig mose. Fulgte med et helsesertifikat i pakken.

Det er vel litt tidlig å la dem spire - tenker derfor å grave dem ned i en potte med jord og sette dem på et mørkt og kaldt (frostfritt) sted, frem til utplantning i mars/april. Noen som har kommentarer til en sånn fremgangsmåte?
 
Når jeg har bestilt rhizomer har jeg også fått de typisk i januar. Har da latt de ligge i fuktig avispapir/mose med plastikk rundt og hatt de i kjøleskap frem til de plantes ute på vårparten (pass bare på å holde de fuktige). Går også an å plante de i potte inne om man ønsker det.
 
Har bare gjort dette en gang, men ville helst holdt de fuktige og så plantet ut når det er dags, det er så lite sollys å få på denne tiden av året at de vokser seg lange og spinkle. Desto mer lys jo mer robuste blir de når de først begynner å vokse.
 
Sånn, da har jeg også bestilt meg 2stk stiklinger fra Essentially Hops. Havnet på 358kr, så hvis jeg må betale merverdiavgift av det, så er jo det forbanna kjipt, i grunn.
 
Pakket de i en plastkasse med blomsterjord og pakket svart plastikk rundt. Satser på at det går bra.
Trodde det var Mittelfue jeg bestillte,men det viste seg at det var Fuggles :). Blir vel et Engelsk øl etter hvert.
 
Sånn, da har jeg også bestilt meg 2stk stiklinger fra Essentially Hops. Havnet på 358kr, så hvis jeg må betale merverdiavgift av det, så er jo det forbanna kjipt, i grunn.
Jeg betalte ganske nøyaktig samme sum for mine 2, og jeg har ikke måtte betale noe mere så det går nok fint


Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
 
Bestilte de til posten i Strømstad og hentet de der selv da Willingham Nurseries visstnok ikke sender til Norge i år pga kostnader med planteserfikater ,
 
Tilbake
Topp