Mikkel skrev:
Er det noen andre utenlandske nettbutikker folk kan anbefale som ikke er så dyrt å bestille fra?
Med tanke på frakt altså.
USA
Frakten fra USA er stort sett grei. Fra morebeer.com og brewershardware.com betaler man stort sett ca 30-40$ = ca 200 kr, man får overaskende store pakker for den prisen. Ellers kan man bruke jetcarrier.com for de andre butikkene i USA.
Bøker
For bøker liker jeg bookdepository.com, der er all frakt til hvor som helst i verden inklusiv i bokprisene, veldig forutsigbart ;D
Tyskland
Skal nå prøve en annen tysk butikk, braupartner.de Denne virker billigere enn candirect.de samt at de er et annet alternativ...
Sverige
Synes humlegården er veldig dyr på frakt hvis man handler mindre pakker. Får handle der hvis man er på reise i Sverige.....
UK
Det er mange veldig bra butikker i UK, spesielt på pub relatert utstyr. Men frakten er ofte et problem, greit hvis noen kan ta med som bagasje.
Polen og Tsjekkia
Hvis man kan språket er humle spesielt billig, har sett ned mot 20-25 % av prisen her hjemme.
Norge
Hvis de norske, (petit-agentur, maltbua eller vinogbar) har de samme eller tilsvarende varer, og er innenfor rimelighetens grenser på pris, ønsker jeg å handle fra dem slik at de kan fortsatt være med å støtte oss. Servicen jeg har fått av petit og maltbua har vært suverent god, har aldri handlet hos vinogbar men det er jo nok av andre sine gode tibake meldinger her inne.