Hurtigkarbonering

-Tormod-

Norbrygg-medlem
Heisann.

Hvis alt går etter planen så skal det flaskes en APA på torsdag og det hadde vært ønskelig å ta med en par six-pack på fjellet i påsken (drar palmesøndag). Brygget skal vel egentlig stå en par uker på 20+ grader før det settes kjølig men dette går da altså ikke.

Har kjøleskap med stc 1000 og frostvakt. Er det da en mulighet å guffe opp det til 28-30 grader (eller hva som er fornuftig) for å fremskynde karboneringsprosessen? På hytta blir ølet stående kaldt.

Hmm.. Planen var å bare sette en par six-pack i gjæringsskapet, men kanskje jeg skal klemme hele batch'en inni der og sette det jeg ikke tar med meg i kjøleskapet før jeg drar.. Jeg får prøvesmake litt når det nærmer seg avreise ;-)

3-4 dager på 30 grader så er karbonering ferdig, smaken er ikke helt på plass etter så kort lagring, men godt med kullsyre og drikkenes...

3-4 dager på 30 grader så er karbonering ferdig, smaken er ikke helt på plass etter så kort lagring, men godt med kullsyre og drikkenes...

Nei, jeg regner ikke med at ølen er helt der den skal være. Så 40ish flasker blir igjen i heimen til videre lagring :)

Tilbake
Topp