Huub vs. Duvel

HelNor

Norbrygg-medlem
...Noen ganger må man bare la bryggingen gå sin gang og heller fokusere på konsumet.
I aften har Quantuum Terrabryggeri hatt gleden av å ha to typer sterk, lys belgisk ale på bordet!
I det ene hjørnet - mesteren - klassikeren Duvel, og i det andre hjørnet utfordreren, Huub fra Lora sin Duvel-kloning :biersmile:
Og for å gå rett på s(m)ak: Duvel er fortsatt mesteren. Men Huub har klart og lage en satans god, lys og sterk ale, og den har jaggu finere skum enn sjølve Djevelen (altså Duvelen)! >:D Aroma og smak er rimelig annerledes, så en ren klon er det nok ikke - men du verden, den er god :skitbra:

Til orientering har Quantuum i dag brygget en tysk hefe Weizen, uten hvete (se tidligere innlegg idag fra tommartb..........) :doed:
I hurten og sturten ble all melbille-hvete bytta ut med vanlig pale malt!

Men kvelden er ennå ung. Vi skal nå videre med en Nøgne Ø Imperial Dunkel Wit, Haandbryggeriets Hesjeøl, Brew Dog Trashy Blonde, Rochefort No. 8, Nøgne Ø Dark Horizon 2nd edition..... i hittil ukjent kvantum og rekkefølge :samenvol:
 

Vedlegg

  • IMG_2087.JPG
    109,2 KB · Sett: 488
  • IMG_2089.JPG
    116,4 KB · Sett: 378
Det var kjempeartig å lese at du sammenlignete ølet mit med Duvel i en smakstest :ilike:

I kveld skal jeg sette starter med Moortgatgjær (1388) og prøver med igjen snart på en lys sterk men det blir ikke en klon.
 
Den lista var av den kjøpte sorten ja. (Må jo hente inspirasjon også;)
Men skulle likt å prøve meg på en Rochefort 8 en gang. Er og blir en av mine absolutt favorittøl!
 
glassene med Huub sitt øl ser mer leskandes ut enn duvel ihvertfall! Bra skumtopp på dem også iforhold til Duvelen. Jeg vil smake :)
 

Similar threads

Tilbake
Topp