Hvilket webverktøy kan jeg bruke for å finne oppskrifter jeg kan bruke mine humleposer til?

ADale

Norbrygg-medlem
Gjennom året har jeg av uvisse grunne samle opp noen ekstra humpleposer, og tenkte å kkomponere en øl med det, men må jo vit ehva som passer av gjær og malt. Hvordan kan jeg enklest gjøre denne jobben? Har f.eks liggende en pose med 100g Colombus humle . Kan jeg gjøre dette med BerBrew? Kan jeg gjøre det med gratis-versjonen? andre muligheter? Grainfather Web?
 
Gjennom året har jeg av uvisse grunne samle opp noen ekstra humpleposer, og tenkte å kkomponere en øl med det, men må jo vit ehva som passer av gjær og malt. Hvordan kan jeg enklest gjøre denne jobben? Har f.eks liggende en pose med 100g Colombus humle . Kan jeg gjøre dette med BerBrew? Kan jeg gjøre det med gratis-versjonen? andre muligheter? Grainfather Web?
Jeg tror det enkleste er å legge ut hva du har her. Skriv gjerne hvilken type øl du liker så er jeg helt sikker på at du kommer til å få flere gode forslag til oppskrifter du kan benytte.
 
Gjennom året har jeg av uvisse grunne samle opp noen ekstra humpleposer, og tenkte å kkomponere en øl med det, men må jo vit ehva som passer av gjær og malt. Hvordan kan jeg enklest gjøre denne jobben? Har f.eks liggende en pose med 100g Colombus humle . Kan jeg gjøre dette med BerBrew? Kan jeg gjøre det med gratis-versjonen? andre muligheter? Grainfather Web?
Jeg tror ikke det finnes noe verktøy der du kan legge inn humle og få opp oppskrifter som passer.

Men du kan jo prøve Brewfather, så lenge du ikke har mer enn 10 oppskrifter lagret er den gratis å bruke. Den har et bibliotek med nesten 6000 oppskrifter, kanskje du finner noe der?
 
Takk for tips, om noen vil så kan de legge inn forslag , jeg har 60g Centennial (Alfasyre 10.2%), 220 g Simcoe, 166g Colombus. Noen som husket en god øl jeg kan komponere med noe av dette?
 
Takk for tips, om noen vil så kan de legge inn forslag , jeg har 60g Centennial (Alfasyre 10.2%), 220 g Simcoe, 166g Colombus. Noen som husket en god øl jeg kan komponere med noe av dette?
Klassiske IPA/APA humler dette, finn deg en oppskrift og legg inn alle tre så skulle det bli godt øl.
 
Takk for tips, om noen vil så kan de legge inn forslag , jeg har 60g Centennial (Alfasyre 10.2%), 220 g Simcoe, 166g Colombus. Noen som husket en god øl jeg kan komponere med noe av dette?

WC bruk denne som utgangspunkt

Amarillo/ Cascade er ganske lite. Bruk litt ekstra Centennial og spe på med Simcoe/ Columbus.

Dersom du vil ha en Hazy IPA, bruker jeg Columbus på kald side i dette oppsettet.

Bytt Mosaic med Simcoe.
 
I Brewfather kan du legge inn hva du har av humler og sånt, med AA og what not. Der kan du ogsp trike og mikse slik det blir stilriktig. Tror det er så nærme du kommer.
 
WC bruk denne som utgangspunkt

Amarillo/ Cascade er ganske lite. Bruk litt ekstra Centennial og spe på med Simcoe/ Columbus.

Dersom du vil ha en Hazy IPA, bruker jeg Columbus på kald side i dette oppsettet.

Bytt Mosaic med Simcoe.
Men neste problem er å få tak i malten oppskriften krever. Ølbrygging.no hadde ikke malten som står i oppskriften over. Så ønsker helst en oppskrift som har færrest mulig malt ingredienser og som er mulig å få tak i på Bryggselv eller Ølbrygging?
 
U.S. pale two-row malt = Vanlig Pale Ale malt (Viking, Best ++++) alle malterier har sin variant. Forskjellen er liten, og har ingen praktisk betydning.

Baird 30-37°L Carastan malt = britisk Crystal malt som er forholdsvis lys.

Disse gjør samme nytte


Dextrin skal bedre skumfastheten, men effekten er diskutert. Mange dropper denne og bruker kun vanlig Pils/Pale Ale malt her.

Dersom du vil ha Dekstrin malt er dette variantene som selges hos ølbrygging og Bryggselv.



Jeg tror ikke det er mulig å finne enklere IPA oppskrift enn denne.

Jeg er helt sikker på at Bryggselv eller Ølbrygging vil hjelpe deg å finne en annen oppskrift til humlene dine om du ønsker det. Evt vise du oppskriften over til de of ber de skalere til ditt system.
 
Tilbake
Topp