Hvor handle pakning til stigrøret på 50-liters bryggerifat?

Ørnegård

Norbrygg-medlem
Se bildet. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt pakningen som mangler på stigrøret til venstre på bildet? Det skal være en pakning helt oppunder "bremmen". Sporet hvor pakningen skal ligge er fabelaktig godt illustrert i bilde nr. 2
20151128_222742.jpg 2015-12-02 22.54.54.png
 
Er litt forvirret jeg og. Men se bildet. Det er to forskjellige hoder på disse to spydene. Det til høyre har ikke et spor for en slik pakning. Og det tetter fint mot fatet ved at den sorte pakningen som du kan se der tetter mot en kant nede i halsen på fatet. Spydet til venstre er kortere og den sorte pakningen når ikke ned til nevnte kant i fatåpningen.

Men han jeg har kjøpt det av mener det vil holde tett med en pakning i sporet som er synlig på spydet til venstre. Det blir i allefall ikke tett uten. Jeg har forsøkt.
 
Tipper det passer til en annen type fat.30 liter?. Ganske sikker på at den til venstre er lik den jeg har i mine 6 30L fat..Ringnes,hansa og tau fat.
Hva er ellers poenget med den pakningen som er det nå?

Er total lenden lik på disse 2?
 
Sist redigert:
Tipper det passer til en annen type fat.30 liter?. Ganske sikker på at den til venstre er lik den jeg har i mine 6 30L fat..Ringnes,hansa og tau fat.
Hva er ellers poenget med den pakningen som er det nå?

Er total lenden lik på disse 2?

Jeg mistenker også etterhvert at det er en kobling til en annen type fat. Lengden er for så vidt lik. Men det kan skyldes at selve stigrøret kan tas av "hodet" og da kan det ha skjedd en forveksling hos den som tidligere eier i sin tid kjøpte dem hos.
 
Tilbake
Topp