Finnes det humleplanter som passer til ølbrygging til salgs noe sted?
Terjedd Moderator Tirsdag kl 12:11 #2 Det beste utvalget i Norge jeg har sett er her Humle - Din lokale gartner Alle humler er hunnhumler som setter kongler. Man kan ikke forvente mye kongler første årene, men når planten er etablert. dinlokalegartner.no
Det beste utvalget i Norge jeg har sett er her Humle - Din lokale gartner Alle humler er hunnhumler som setter kongler. Man kan ikke forvente mye kongler første årene, men når planten er etablert. dinlokalegartner.no
Terjedd Moderator I går kl 13:18 #4 bjørni skrev: Vil de amerikanske humlene vokse greit i norge? Cascade og sånt Klikk for å utvide... Ja. H7 Hvis jeg ikke tar feil.
bjørni skrev: Vil de amerikanske humlene vokse greit i norge? Cascade og sånt Klikk for å utvide... Ja. H7 Hvis jeg ikke tar feil.
Terjedd Moderator I går kl 15:19 #7 Sorry. Stort sett sone H4, selv om det fra gammelt av har vært dyrket humle i nesten hele Norge. Finnes nok mer hardføre arter enn dem jeg så på. Klimasonekart - Plantinor Klimasonekart Archive - Plantinor plantinor.no Det er lett å ta stiklinger, ja.
Sorry. Stort sett sone H4, selv om det fra gammelt av har vært dyrket humle i nesten hele Norge. Finnes nok mer hardføre arter enn dem jeg så på. Klimasonekart - Plantinor Klimasonekart Archive - Plantinor plantinor.no Det er lett å ta stiklinger, ja.
B bjørni I går kl 17:13 #8 Tusen takk! Tror du det er for sent å plante de ut i midten/slutten av mai?
Jørgen O Dommer Sentralstyre I går kl 17:35 #9 bjørni skrev: Tusen takk! Tror du det er for sent å plante de ut i midten/slutten av mai? Klikk for å utvide... Det er nok aldri for sent, de vokser som ugress. Men generelt anbefales det å få dem i jorda så fort frosten er borte. Det finnes mange som har vanlige sorter som cascade som det burde være mulig å få tak i stikling av. For ordens skyld: Proprietære sorter, eksempelvis Citra og Mosaic, er det ikke mulig å få tak i.
bjørni skrev: Tusen takk! Tror du det er for sent å plante de ut i midten/slutten av mai? Klikk for å utvide... Det er nok aldri for sent, de vokser som ugress. Men generelt anbefales det å få dem i jorda så fort frosten er borte. Det finnes mange som har vanlige sorter som cascade som det burde være mulig å få tak i stikling av. For ordens skyld: Proprietære sorter, eksempelvis Citra og Mosaic, er det ikke mulig å få tak i.
msevland NMKomiteen Sentralstyre I går kl 23:49 #10 Du kan uansett ikke forvente kongler første året. Få dem i jorda, og se frem mot neste vår…