hvordan få koblinger til Bayou som passer til norske AGA flasker.

Da var endelig Bayou brenneren kommet i hus, og jeg gleder meg til å prøvd ut beistet.

Men, denne kommer med amerikansk kobling, som ikke passer til våre norske AGA flasker.
Jeg fikk ett tips om å kjøpe ett regulatorsett ifra Jula, som er av den samme typen som vi bruker til alle gassgriller. (30mbar).
763049-jpg.jpg

Men, jeg vil helst beholde regulatoren som sitter på slangen, slik at jeg kan bestemme trykket etter ønske.
bcm5hpr1_regulator_kit.jpg

Er det noen som har en slik selv som har noen råd til meg om hva jeg skal gjøre?  :)

Ut på Randaberg er det en butikk som selger regulerbare regulatorer for en billig penge, Da får du noe som passer til norske flasker og som du kan regulere opp "hur mycket som helst".
Husker ikke hva butikken heter, men når du har svingt av til Randaberg så ligger den som første butikk til høyre.
Jeg kjøpte min der og jeg gav et par hundre for den..

De har det jeg antar er den samme regulatoren som du snakker om Bernts på Proff på Åsen i Stavanger også :)

Bernts skrev:
Ut på Randaberg er det en butikk som selger regulerbare regulatorer for en billig penge, Da får du noe som passer til norske flasker og som du kan regulere opp "hur mycket som helst".
Husker ikke hva butikken heter, men når du har svingt av til Randaberg så ligger den som første butikk til høyre.
Jeg kjøpte min der og jeg gav et par hundre for den..

Jeg kjøpte også en regulator i nevnte butikk på Randaberg. (Jeg tror den het Kurt Simonsen AS, som også har mye kjekt sveiseutstyr)
Jeg kappet bort den amerikanske flow-ventilen og plugget inn den "norske" fritidskoblingen for propanflasker.

Ihvertfall ser det slik hos ut meg:

DSC00255.JPG

[vedlegget ble slettet av en administrator.]

tor.gilje skrev:
Men er det en Butan eller propan brenner du har kjøpt.

Butan virker ikke særlig på Propan.

Den er ment for propan. Mulig det brukes butan/propan blandinger over there.. ?
Den virker svært fint på lave trykk og helt opp til 2.0bar. Her er enda et nærbilde:

[vedlegget ble slettet av en administrator.]

Det er en propanbrenner,
På den amerikanske regulatoren er den ifra 0 - 30 psi.

Den du har freddy er helt perfekt! Akkurat en slik en jeg bør få meg! :D

Hvor høyt trykk får du i din regulator freddy?

Aleksander_B skrev:
Det er en propanbrenner,
På den amerikanske regulatoren er den ifra 0 - 30 psi.

Den du har freddy er helt perfekt! Akkurat en slik en jeg bør få meg! :D

Hvor høyt trykk får du i din regulator freddy?

Den kan justeres ifra 0 til 4.0bar. Men det blir nok aldri aktuellt å gå noe særlig over 1.0 bar. Ved 2.0 bars trykk leverer den idiotisk mye for vårt bruk. Jeg vil også anbefale å skjerme kranen med en liten stålplate.

Kurt Simonsen AS heter butikken ja... Og det er samme type regulator som jeg også kjøpte. Fungerer som bare juling...

roter med dette med sitat, men Alexander;

Hvor bestilte du brenneren? Jeg har fått en pris på 59.95 USD + 100 USD i shipping fra Bayouclassicfryers.com

Bernts skrev:
Kurt Simonsen AS heter butikken ja... Og det er samme type regulator som jeg også kjøpte. Fungerer som bare juling...

Høres bra ut!  :skitbra:
Gleder meg til å få den i hus så brenneren kan bli testet.

Stig N skrev:
Hvor bestilte du brenneren? Jeg har fått en pris på 59.95 USD + 100 USD i shipping fra Bayouclassicfryers.com

Min brenner kommer ifra homebrewstuff.com :)

Da er brenner bestilt fra Homebrewstuff.com.
Takk for tipset Aleksander B (nå klarte jeg å skrive navnet ditt riktig også  :) ) Noe lavere frakt enn på nettsidene til Bayou.

Noen som har telefonnummer eller nettside til Kurt Simonsen AS?

Stig N skrev:
Da er brenner bestilt fra Homebrewstuff.com.
Takk for tipset Aleksander B (nå klarte jeg å skrive navnet ditt riktig også  :) ) Noe lavere frakt enn på nettsidene til Bayou.

Noen som har telefonnummer eller nettside til Kurt Simonsen AS?

Hukommelsen er ikke hva den engang var. Etter noe googling fant jeg ut at han het knut som fornavn. Her er hjemmesiden hans:

http://www.ksimonsen.no/

Takker Freddy,
Jeg syntes det var litt rart at jeg ikke fant opplysninger om firma Kurt Simonsen AS...

Får ringe å bestille i morgen, gidder ikke lete opp noen i Oslo.

Koblet opp brenneren i dag etter å ha satt på den nye regulatoren.
Min er 0-2 bar.

Her kjører jeg brenneren opp til ca 1,5 bar.  :biersmile:
http://www.youtube.com/watch?v=3gmTiHmR2NA

Tilbake
Topp