Ibrewmaster android

er det noen som har erfaringer med Ibrewmaster?

har litt problemer med og lage en oppskrift. først så kan ikke IBU målern stemme...
og heller ikke den som beregner Boil size.

ibrewmaster.jpg

50gr citra high alpha burde vell gi mye mere en 17 IBU?

Kjøp deg en større gryte, boil volume er litt knapp, så skal du se at du får større utbytte av humla. Tipper det er en typo, though, så juster opp boil volume! :)

boil volum står på automatik. kan sette den på manuell. men hvor mye burde den være på da? for og få ca 25l til slutt

satte boil på 30l men IBU endret seg ikk

Kjenner ikke apppen men enten er det en bug som gir feil boilsize eller så må det være noen av parametrene du har oppgitt feil. Er det slik at oppgir liter meskevann, skyllevann, hvor mye som blir liggende igjen i malten osv? Har disse fornuftige verdier?

hmm ser ikke slik ut. så gjennom andre sine oppskrifter og sto ingenting om det der heller. kan dere sjekke på deres program eller noe hvor mye IBU50gr citra gir med 13% alpha 30l boil

Jeg får 66 IBUs ved 50 g 13.2% Citra i 60 min, 30 liter kokevolum, og preboil gravity 1041

hmm fant ut hvor jeg stiller skyllevann og meskevann. men der er alt oppgitt i engelske måle enheter. selv om jeg har stilt alt på metric.

ikke kjøpe Appen her ;).... er det noen andre brygge apper til android? som funker

Jeg bruker beercalc.dk
Litt OT, men nettsiden er enkel og fungerer godt nok til mitt bruk. Har beersmith-appen også, men den synes jeg blir litt tungrodd på mobil

Tilbake
Topp