Igloo - koble kran m/gjennomgang til kobbermanifolden

Treig

Norbrygg-medlem
Jeg har vært rundt på 5 butikker (Forus Rør, Tess, Sig Halvorsen, biltema og megaflis) på jakt etter en gjennomgang/måte å koble kobber-manifolden til en kuleventil på utsiden, men alle har bare sendt meg videre (gikk i loop til slutt.. )

Hvordan har dere gjort dette? -hvilke utstyr bruker dere? -og er det mulig å få enten et bilde eller link?
jeg håper på å også kunne iglooen utenom til brygging, -så om det er noe en "lett" kan koble opp og ned hadde det vært supert! (også for vasking da selvsagt).

mvh
Treig
 
bygget en kobber manifold for et par uker siden. Lurte fælt på hvor jeg skulle få tak i deler til en gjennomføring og kran. Endte med at jeg laget manifolden slik at jeg kunne bruke hevert prinsipp istedet. Tre brygg så langt, og det er ikke noe problem med hevert. Vi har et kort kobberrør koblet til manifolden, og fester en silikonslange på denne (setter den på når vi skal tømme karet). Vi har en billig plastkran på silikonslangen. Slangen er 1,8m. Jeg kappet slangen i to og festet kran der. Da kan vi kontrollere hvor fort det tømmes og vi kan ha slangen i liggende mot bunnen av kokekaret nør vi tømmer (unngår spruting sog luft).

Funker hur bra som helst! OG vi har en kjøleboks som kan brukes som nettopp det.
 
brukte den samme bordgjennomføringen - med pakning laget av ovnssilikon fra CO. Tett som bare det - eneste minuset er at bordgjennomføringen har to haker på innsiden - så måtte lage to hakk i kobberrøret for å få det til å sitte - bonusen er at det ikke finnes ett eneste loddepunkt i noe som helst - alt er bare å dra fra hverandre og vaske.

Edit: liten detalj, har ikke igloo boks - men en langt billigere fra coop :p og veldig mye mindre :(
 

Vedlegg

  • IMG_2645.JPG
    IMG_2645.JPG
    2,7 MB · Sett: 487
aleksander: det har du helt rett i - var egentlig bare illustrasjonsbilde for fatter - så han vet hva han skal bygge til jul :) alle deler er som sagt løse - bare å vri dem rundt for å få dem rett vei
 
Steinarne: Hvor fikk du tak i de loddehjørnene og T-leddene til manifolden? Må jeg til rørlegger kanskje? Finner ikke hos Clas eller Biltema... Sitter her med en fersk Igloo nemlig.  ;)
 
Tilbake
Topp