Ikke lenge igjen nå til bryggedag

Fikk gassbrenneren og vanngryta i dag, det nærmer seg bryggedag. Men jeg trenger en kran til alugryta på 37 liter, noen forslag.
Ellers så begynner det å bli klart for første orntlige brygg på meg, må bare gå igjennom alt før en begynner.
 

Vedlegg

  • IMG_0657.JPG
    IMG_0657.JPG
    1,8 MB · Sett: 360
  • IMG_0662.JPG
    2,2 MB · Sett: 351
Den var vist på 39 liter.


Modell: 30 QT, panne i aluminium, volum 39 liter
Brenner i støpejern, vekt ca 2,2 kg
Gasstype: Propan
Trykk: 0-16 Bar
Effekt-gassmengde: 14900 W
Sertifikat: EN 12864G56
Ventil: IGT Jumbo high pressure regulator
Maks kapasitet 4 kg/time
Slange: LPG – EN 559 Ø 10 mm, 1,20 m lang
25 l vann kokes opp på ca. 20 min (10 gr. C i luft/vann)
 
Det følger med en innergryte også, kansje jeg skal modifisere denne litt
 

Vedlegg

  • 98_-1294665439.jpg
    98_-1294665439.jpg
    26,9 KB · Sett: 330
tor.gilje skrev:
Det følger med en innergryte også, kanskje jeg skal modifisere denne litt

Med netting av en eller annen form inni den innerdelen har du jo en flott meskekurv!  :skitbra:
Skulle jo enkelt  la seg gjøre.
Synes utstyret set konge ut! :ilike:
 
Meskepose bør absolutt fungere. Har sett at noen amerikanere bruker "te-pose" i Speidelen, og da unngår de pumpe-trøbbel.
Så det bør funke fint også for deg. Fant forresten selve gryta m innerkjele til 50$ men så kommer jo frakt fra USA + evt. mva.  Så prisen du ga var nok helt ok.

Denne kan jo forresten være starten på en hjemmelaget Speidel-klone, noen vannkoker elementer, bra temp måler og pid samt en pumpe også en dose med jobb i snekkerbua.
Kan jo være et bra Ebay kupp mtp jetcarrier tar betalt på volum. Sleng pumper, kraner og annet snacks fra ebay i gryta og send over dammen.
 
arve.thue skrev:
Denne kan jo forresten være starten på en hjemmelaget Speidel-klone, noen vannkoker elementer, bra temp måler og pid samt en pumpe også en dose med jobb i snekkerbua.
Kan jo være et bra Ebay kupp mtp jetcarrier tar betalt på volum. Sleng pumper, kraner og annet snacks fra ebay i gryta og send over dammen.

Eller kjøpe tappekran, pumpe og slangesett til en Nimbus fra Lund Teknik i Danmark.
Så har du noe som passer sammen, og som funker.
 

Vedlegg

  • Nimbus.wps
    894,5 KB · Sett: 40
Gahr skrev:
Men ikke helt ideelt med hull i sidene på innerkjelen.

Hva med å slakte en gammel gjæringsdunk. Kappe bort bunnen, kappe den vertikalt og så tre den inni innerdelen som ei foring?  :jaha:
 
Jeg har også denne, kjøpte min på netthandelen for noen hundrelapper mindre enn hva som ble gitt her. Men det for så være. Jeg må innrømme at selv om gassbrenneren er relativt effektiv, i hvert fall for meg som er vandt med en ganske så treg kokeplate, så brenner den ikke noe pent. Den er plassert langt under kjelen, og den har veldig grove riller for at gassen skal komme ut. Resultatet er høye gule flammer, og masser av sot på kjelen. Jeg har handlet inn noen vannkokere nå, så den kjelen skal bli elektrisk.

"Krabbekjelen" inni fungerer forøvrig aldeles utmerket til BIAB, kjempegreit - bare putter hele meskesekken oppi, og kan lett få den ut ved med hjelp av hanken på den. Slipper å koke fingrene for å få opp en varm og våt sekk.
 
Eirik Indregård skrev:
Jeg har også denne, kjøpte min på netthandelen for noen hundrelapper mindre enn hva som ble gitt her. Men det for så være. Jeg må innrømme at selv om gassbrenneren er relativt effektiv, i hvert fall for meg som er vandt med en ganske så treg kokeplate, så brenner den ikke noe pent. Den er plassert langt under kjelen, og den har veldig grove riller for at gassen skal komme ut. Resultatet er høye gule flammer, og masser av sot på kjelen. Jeg har handlet inn noen vannkokere nå, så den kjelen skal bli elektrisk.

"Krabbekjelen" inni fungerer forøvrig aldeles utmerket til BIAB, kjempegreit - bare putter hele meskesekken oppi, og kan lett få den ut ved med hjelp av hanken på den. Slipper å koke fingrene for å få opp en varm og våt sekk.

Hei, har den samme kjelen, og hadde de samme problemene med flammer og sot. Men etter 40 minutter på maks guffe ble brenneren en helt annen. Ingen gul-flamme, mindre blaff og lyd, samt større effekt. Anbefales!
Nå oppfører den seg perfekt hver bryggedag!
 
Tilbake
Topp