Industriell HERMS / RIMS

Hei forumet. Jeg er ny her, og spør derfor om noe som kanskje allerede er besvart. klarte ikke å finne noe om dette i min leting her inne, så derfor vil jeg fortelle og spørre om følgende:

Jeg har designet en HERMS i industriell kvalitet. vørteren er kun i kontakt med syrefast materiale på sin tur igjennom.

For øyeblikket har den 3000W varmeelement. Er dette noe andre her er interesserte i å anskaffe seg?
Finnes det noen gode eller billige alternativ til å lage denne selv?

Er det noen som kunne tenkt seg å kjøpe en slik, der alt bare er i orden og virker?
 
takk for raskt svar.

Det er litt med vilje utelatt, da utseende kan endres om prisen på min prototype er for høy.
 
Tja, det høres jo ikke dumt ut, men mye avhenger av pris her. Har sett flere "oppskrifter" på kompakt HERMS, som er overkommelig å lage for mange, og som koster lite, men krever litt jobb. Tror kanskje du må prøve og antyde et prisnivå.. :)

Hva slags koblinger og størrelse er det på denne HERMS'en?

Jeg er interessert så sant prisen er overkommelig. :)
 
Denne er ganske stor. Ø 160mm og høyde 450mm. på toppen er der inn og utløp. 3/8 NPT koplinger på denne.
Prisen er litt flytende, siden det er mye billigere å produsere mer enn en om gangen. prototypen har vel kostet rundt 6000,-
Men dette kan reduseres om det skal lages flere som sagt.

Om kompaktutgave er mer av interesse, så kan det også lages. da med et svakere varmeelement.
 
6000kr? Regner mrd at det er det "industrielle" som trekker opp prisen? Hva er det som et industrielt? Og er det med pid-styring? 6000 tror jeg neppe noen orker å betale..
 
syrefast tank til varmtvannet. 3KW varmeelement. PID med kjøleribber. 2 tempsensorer + inn og ut fittings.
forstår godt det. og det er heller ikke noe mål med den høye prisen. Den vil nok kunne bli lavere om det er flere interesserte. Jeg skal få laget en tegning med mål og dataher å legge ut senere. da er det litt lettere for folk å se hva det er snakk om.
 
6000 kr var litt i overkant av hva jeg tenkte ja..

Tenkte en kompakt herms ala https://forum.norbrygg.no/threads/diy-kompakt-herms.26291/ eller https://forum.norbrygg.no/threads/endelig-herms-ferdig.17430/

For min egen del, er plassen jeg har til brygging begrenset, så vil en kompaktutgave som de over være interessant. Antar at behov for effekt på varmeelement blir betydelig lavere med en liten tank, ja. :)

Ser nå at du inkl. ferdigkoblet PID med, det koster jo også litt.

Har du et bilde av prototypen, og merke/info om PID også?
 
Tilbake
Topp