Infeksjon?

• Trådstarter Slettet medlem 28241
  • Startdato
S

Slettet medlem 28241

Ser veldig ut som infeksjon, synes jeg. Har ikke lyst til å helle det ut før noen mer kyndige tar en titt..har et lite håp om at det er gjør.. Lukter ganske stramt om man stikker nesa i bøtta..
om det ikke er infeksjon.. vil en coldcrash rydde opp i dette?
aa8865f380c5d805e19de7c3bde8bdaa.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er en tynn matt hinne der? Noe jeg tolker som tidlig synlig infeksjon. Se der hvor det er et «innhogg» av en skje eller noe, der er det en liten kant av slim.

Vanlig ølgjær lager ikke hinne, og humleoljer lager heller ikke hinne.

Vanskelig å si om det er hinne, men jeg merket ikke det da jeg åpna den. Prøver å coldcrashe noen dager nå, for å se om det ryddes litt.
Har for øvrig hatt oljehinne før, etter heftig tørrhumling

Ikke CC enda. La den stå på gæringstemperatur noen dager så får du en sikker indikasjon. hvis du CCer nå så vil ikke en potensiell infeksjon vise seg igjen før flaskekarbonering, og da har du hatt bugs på flaskene.. Sikkert greit å vaske vekk, men da slipper du usikkerhet.

Det er en porter. Safale s-04 gjær

Jeg ville ikke tatt det for en infeksjon og kjøre CC..
Er du redd for flaske bomber,flask en uten sukker og sett den varmt,og sjekk den på flaskedagen..

Godt å få forsterka håpet;)
Lukta som sagt ganske stramt om man stakk nesa nærme. Vil det gjøre det av gjær? Stakk i nesen, litt sånn svak hornsaltfølelse

Godt å få forsterka håpet;)
Lukta som sagt ganske stramt om man stakk nesa nærme. Vil det gjøre det av gjær? Stakk i nesen, litt sånn svak hornsaltfølelse.

Det er nok bare co2en. Jeg mener det er infisert på et tidlig stadie og vil etter egen erfaring ikke lukte eller smake veldig mye feil. Men hinne = infeksjon, og her er det ganske tydlig kontrast synes jeg. Samt at mesteparten av ølet reflekterer lys..

IMG_20170916_205903.jpg

Det er nok bare co2en. Jeg mener det er infisert på et tidlig stadie og vil etter egen erfaring ikke lukte eller smake veldig mye feil. Men hinne = infeksjon, og her er det ganske tydlig kontrast synes jeg. Samt at mesteparten av ølet reflekterer lys..

Vis vedlegget 33292

Aha, det du har sirklet ut nederst er telefonen min, det andre er noe som henger på veggen;)

Pirk borti med en desinfisert skje eller lignende. Hvis det spretter opp matte bobler er det dass neste. Hvis ikke får du ihvertfall indikasjon på om det er en hinne. Er det hinne så er det nok lite håp, som @Miguel sier. Hvis ikke, SÅ FÅ IGJEN LOKKET :)

I bakkant på bildet kan du se filmen har sluppet karveggen.

Nei, det er bare skygge/refleksjon av gjærslam som sitter fast like over..
har egentlig blitt mer optimistisk når det er så mange som påpeker at det må være film for å være infeksjon. Så ikke antydning til dette, jeg var bekymret for at sedimentene var tegn på infeksjon, men innser at alt det bare er gjær. Står til coldcrashing nå, jeg poster oppdatering om noen dager[emoji4]
Takk til alle for svar!

Tilbake
Topp