Inkbird "heating" til stikkontakt inne i kjøleskap

PRR

 
Er på litt tynn is her når jeg ikke vet hvordan denne elektronikken fungerer i praksis.

Om man monterer en stikkontakt inne i kjøleskapet som henter strøm fra "heating" delen av inkbirden, vil det være problematisk hvis inkbirden kicker inn varme også er det ikke koblet til noe på stikkontakten og strømmen "returnerer" tilbake?

Tenker at det er mer praktisk å ha en stikk inne i kjøleskapet, ettersom behovet for forskjellige varmeelementer kanskje vil endre seg med tiden. Bedre med en kabel på 1,5 m2 gjennom kjøleskapet enn store hull med støplser ut av kjøleskapet.
 
Er på litt tynn is her når jeg ikke vet hvordan denne elektronikken fungerer i praksis.

Om man monterer en stikkontakt inne i kjøleskapet som henter strøm fra "heating" delen av inkbirden, vil det være problematisk hvis inkbirden kicker inn varme også er det ikke koblet til noe på stikkontakten og strømmen "returnerer" tilbake?

Tenker at det er mer praktisk å ha en stikk inne i kjøleskapet, ettersom behovet for forskjellige varmeelementer kanskje vil endre seg med tiden. Bedre med en kabel på 1,5 m2 gjennom kjøleskapet enn store hull med støplser ut av kjøleskapet.

et åpent/ubrukt støpsel trekker ikke strøm så null problem, men jeg foretrekker å koble utenfor kjøleskap enn inne i et lite og kanskje fuktig miljø
 
Jeg har inkbirden utafor. Fant et hull bak som tempsonden gikk gjennom. Skal jeg ha varme i skapet legger jeg ledningen fra varmekilden i klem ut døråpningen. Pakningen er så myk at det ikke er noe problem.
 
Du må vel dra en kabel inn i kjøleskapet uansett? Enten denne skjøtekabelen du nevner, eller en kabel til selve varmeelementet hvis du ikke har skjøtekabel inni?
 
Du må vel dra en kabel inn i kjøleskapet uansett? Enten denne skjøtekabelen du nevner, eller en kabel til selve varmeelementet hvis du ikke har skjøtekabel inni?

Ja, men blir litt mindre hull å dra en 1,5mm2 kabel enn å dra støpsler igjennom kjøleskapet tenkte jeg
 
Ja, men blir litt mindre hull å dra en 1,5mm2 kabel enn å dra støpsler igjennom kjøleskapet tenkte jeg
Hmm.. Dra støspler.. som egentlig er "kontakter".. Kan du ikke bare legge kabelen i klem gjennom døra, lista vil jo tette?
Det er vel ikke jordede kabler du bruker til varmeelementene? Det er vel lampettledninger, eller har du noe som bruker jordet? lampettledninger er jo 2-polet og flate, så det kan du jo bare legge i døra? Skjøtekabel er som regel rund, selv om den er uten jord..

Du må jo uansett inn med temperaturproben på noen måte?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp