Vedtektene er grunnmuren i driften av foreningen. Når man "bommer" på noe som står så sentral i vedtektene så har man dritt ned hele badet, og gjerne litt mer.
At man videre feier det under teppet, og lar det forbi gå uten noen som helst info til medlemmene er spesielt.
(Jada, jeg vet at det er dritt å sitte i styret, og at det bare frembringer klager og surmuling fra medlemmer eller beboere, men nåværende styre bør kanskje ta inn over seg at de ikke akkurat har vært flinke til å informere, NM infoen kom lovlig seint, og årsmøte informasjonen er lovlig sent ute. det er under 14 dager siden datoen ble offentliggjort.)
Og når man da attpåtil skal kjøre det online, uten å informere om plattform/løsning det skal kjøres på, samt avholde det etter at ferien er i gang, så føler jeg at det virker som om dem ikke vil ha deltagere på årsmøte. Hva om det kjøres på en løsning som ikke støttes av linux, *bsd, eller mac?
Kan jeg bruke ipaden eller et android basert nettbrett?
Trenger jeg et headset til generalforsamlingen? Mikrofon? Eller skal alle tilbakemeldinger gjøres skriftlig? Kanskje jeg må installere mIRC?
Og vil ikke flere personer i styret gjør at ting blir mer tungrodd enn det er i dag?
Andre har sagt at man skal lage utvalg som jobber med NM, kanskje også dommerutdanning, it løsninger, etc. Drift av nettsidene kan legges til en gruppe mennesker, (slik som norøl har valg) i stede for personer i styret. Det gir bedre kontinuitet enn om man skal bruke styremedlemmer (som tross alt velges for et år av gangen, her kunne man gjøre som de fleste andre steder (i alle fall de foreninger hvor jeg er medlem) velge medlemmer for 2 år av gangen, med utskifting av halve styret hvert år). Det gjør også valgkomiteens arbeid enklere da de ikke har et fult styre å lete etter vært år. Og når man først er inne på valgkomiteens arbeid, benkeforslag er forslag stilt under generalforsamlingen, om diskusjon/valget ender opp med at man ikke er fornøyd, da er det vanskelig å gi tilbakemeldinger to dager før generalforsamlingen. (Som senere viser seg å bli flyttet nesten 4 uker.)
Edit: et par skrivefeil