Jorde elkolbe!

Hei!
Kan jeg jorde kolben på den bolten som fremgår på bildet? (nede til venstre) Har en kolbe til på den andre siden av kjelen. Kan jeg strekke jordkabel rundt og jorde begge på denne bolten?
 

Vedlegg

  • IMG_1165.JPG
    IMG_1165.JPG
    1,1 MB · Sett: 204
Jeg ville ha koblet jord direkte på den bolten. Elementene er vel skrudd slik at de har god kontakt med tanken. Har samme element selv og syns godt det kunne vært en skrue for jord , men trengs ikke slik du gjør det.


Sent from my iPod touch using Tapatalk
 
Ja, røde isolerte hvis du bruker 1,5 mm2.
Det vil ikke gå noe serlig med strøm gjennom jordingen, litt ved feil men det er ikke noe å tenke på.
 
Denne må du jorde ellers kan du få deg ein stor overraskelse og vel så det. hvis du er skeptisk til presskabelsko til biltema kan den loddes etter du har presset den. Og bruk gjerne tagg skive mellom kabelsko og godset på tanken. Pass på att du får jorden fram til plugg og att den står i jordet stikkontakt. jordingen fører normalt ikkje strøm før du får feil på kolben, og slike varmekolber og varmeelement holder dessvere ikkje evigt. Lykke til.
 
Du jorder egentlig ingen elementer på den måten men du har beskyttelse jording nok.
Bruker du to ledninger med støpsel og jord så koble begge til skruen.
 
Tilbake
Topp