Juleølkonkurransen 2007

NORØLs juleølfestival i 2007 kommer til å bli avholdt fredag 9. november. Da er det den 2. november som blir frist for innlevering av øl til konkurransen.

Mer informasjon følger!
 
Vi har et øl vi ønsker å delta med. Dette er brygget etter oppskrift som "tradisjonelt juleøl", men med alegjær. Hvordan er det å delta med dette ølet i tradisjonelt-klassen?

(Også håper jeg på respons fra Norbrygg på innmeldinga mi, slik at jeg kan få betalt medlemskontingent før konkurransen. Noen som kan tipse meg om måter å komme i kontakt med dem på, ettersom innmeldingsskjemaet ikke ser ut til å lede noe sted?)
 
Det avhenger av hvor mye det smaker som en ekte lager. Siden det ikke er brygget på lagergjær, er det trolig at det mangler en typisk lageraroma/smak (ren, touch av svovel). Så det er sannsynligvis derfor best sjanse for god plassering ved deltakelse i klassen for annet juleøl. Det er ofte lett å tenke at et øl smaker veldig rent og lagerliknende hvis man smaker det for seg selv, men ved sammenlikning mot en ekte lager så vil man ofte oppdage at det mangler det typiske lager-preget.

For kontakt med medlemsansvarlig, prøv ole@norbrygg.no

Lars
 
Takk for tips. Tenker dette går i annet-klassen (men det har et par andre feil som gjør at det kanskje ikke havner i noen klasse i det hele tatt).
 
Når vil vinnerne av hjemmebryggkonkurransen bli annonsert? Blir det avholdt en finale (for de tre beste hjemmebryggene i hver klasse, som i nm) før "bryggerikonkurransen" den 9., eller avgjøres det den 4. november?

Gahr
 
Hei! Etter alt jeg vet så annonseres vinnerne av hjemmebryggkonkurransen også den 9.11., på selve Juleølfestivalen altså. Men skulle dette ikke stemme, så oppfordrer jeg gjerne noen annen i styre til Norbrygg til å ta fat i tangentbordet  :biersmile:.
 
Er det mulig å få vite resultatene fra gårsdagens konkurranse? Man er småspent...

Gahr
 
Og ikke uten grunn selvfølgelig. Jeg avventer resultatslistene fra Joachim, regner med å få dem i løpet av helgen, og da blir de lagt ut på hjemmesiden.
 
Hei

Vet du hvor jeg kan finne oversikt over resultatene fra bedømmingen fra Norøls juleølfestival på fredag.?
Sparsomt med info på Norøl sine sider.

Anders
 
Jeg var der men husker ærlig talt ikke resultatene så veldig godt. Forhåpentligvis så vil Norøl snart legge dem ut på hjemmesiden.

Resultatene til selve juleølkonkurransen derimot ligger alt ute på hjemmesidene til Norbrygg, som flittig oppdateres av én eller annen kar...  >:D
 
Tilbake
Topp