Justerbare slangeklemmer

Hei

Er det noen som vet om steder man kan kjøpe justerbare (manuelle) slangeklemmer. Er ikke ute etter de standardklemmene man kan kjøpe på Clas Ohlson o.l. Altså de man gjerne skrus fast med skrutrekker. Er derimot ute etter klemmer som man enkelt kan justere ved å løse opp og stramme som man vil. Disse følger typisk med på heverter o.l.

Ser de selger slangeklemmer på Petit, men det virker som det er mer av den typen som man selger på Clas Ohlson?
 
Ser at du ikke har mottatt et overveldende antall svar på dette spørsmålet.
Er det slike plast- eller metallstrips  (også kalt buntebånd) du tenker på ? Evt gjenbrukbare/ strips som kan åpnes igjen ? Se evt clas ohlsson artikkel nr 36-3297
Hvis du mener slangeklemmer er de normalt justerbare, men da kun med skrutrekker.

Tror kanskje at du bør utdype det du er ute etter litt nærmere ?


uansett, det stunder atter mot helg  :beersmiley:
 
Hei - nei det har ikke vært så mange svar her :)
Det er ikke strips jeg mener, og heller ikke de vanlige slangeklemmene man får på clas ohlson. Har igrunnen bare sett en slik slangeklemme på heverten jeg har.
Det er uansett snakk om en klemme man kan montere av og på slangen og som man kan justere ved å presse sammen med fingrene - den låser seg og strammer til for hvert hakk man presser ned, men åpnes ved å presse den helt ned... Det er igrunnen veldig vanskelig å beskrive den på en annen måte. Sikkert like vanskelig å forstå hva jeg mener :)
 
Aha, en -sånn- slangeklemme! Først nå forstår jeg hva slags grei du mener, ikke rart det ble stille så lenge ;).

Jeg vet ikke som slike klemmer selges løse. De kan trolig bare brukes med små, fleksible slanger. Kan bare tenke meg at de også finnes brukt i sykehus kanskje.
 
RobertO skrev:
Er denne typen justerbar? Ser ut på meg som om den er "klemt", eller ikke klemt?

Jeg synes dette ligner mer på en slangeklemme, slangeklemme for å feste slange på nipler, dette har nok forvirret litt, men du skal vel ha en klemme for å strupe en slange ? eller ? jeg synes du fikk et bra tilbud  :)
KPT hadde sist jeg skjekket minimumsordre på 1000 NOK, da har de lagt opp til at kun Statnett og Kværner mm skal handle hos dem  :'(
 
Tror faktisk det er akkurat en slik jeg har på heverten min.
De ser jo justerbare ut? Her kan jeg bestemme hvor mye jeg vil klemme slangen, riktig?

I så fall er det akkurat slike jeg er ute etter  :clap:
 
Ja, du kan justere klemma 4-5 trinn.
Mulig du må slipe vekk litt av den delen som klemmer på slangen. Litt avhengig av hvor tykk slange du har.
Jeg har også brukt små skrutvinger som du får kjøpt i hobbybutikker. De er enklere å bruke hvis du vil finjusterre flow.
 
God ide med tvingene! Ellers har Vin og Bar på Lillestrøm også de små hvite i plastik.

En annen mekanisme man kunne bruke var en mini-sveisetang, hvis man har det liggende.
 
Tilbake
Topp