Köln - noe annet enn kölsch?

Er for øyeblikket i Køln.. Har nå drukket kölsch en hel kveld og er klar for noe nytt i glasset. Noen tips til plasser? Virker som det kun er kölsch og pils som selges...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg var i Köln i juni. Å spørre om noe annet enn Kölsch var ikke særlig populært. Jeg drakk noe som kaltes maltzbier på en plass i gamlebyen, lurer på om det var vørterøl, det smakte i alle fall søtt.
Drakk dog en utmerket altbier på Düsseldorf Flughafen.

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på ratebeer. http://www.ratebeer.com/Places/State/Cities/cologne/120.htm

De har ofte ikke mye utvalg på sånne "tradisjonelle" restauranter/mikrobryggerier i Tyskland kan det virke som, iallefall ikke på annet enn Tysk øl. Var i Düsseldorf i forrige uke og på Zum Schlüssel, som blir anbefalt overalt, hadde de KUN altbier som de brygga selv. Den var god, og maten var utmerket, men er du ute etter noe annet enn alt så får man prøve andre steder.

I Ruhr-området går det vel mest i Pils, Altbier og Weiss. Det var sånn sett mye mer spennende å reise rundt i Franken- området. Jeg hadde dog et meget morsomt besøk på Privatbrauerei Iserlohn (nær Dortmund), hvor det kostet rundt 5 euro for 20 min. omvisning etterfulgt av tre timer med middagsbuffet og ekstremt mye gratis øl-"smaking" sammen med Braumeisteren.  :biersmile:

Har null og ingen erfaring med kølsch, men ser det er nevnt rett som det er her på forumet.

Tenker jeg må prøve det og søker på vinmonopolet.no.
Ikke mye å finne der, eneste er en "Fruh Kølsch" som kun finnes på enkelte utsalg.

Finnes det andre varianter i salg i Norge?

hehe.. helt enig i det, men de er de eneste jeg vet av som kaller seg kölsch i Norge.. mulig det er bedre representanter?

Tilbake
Topp