Kapselpåsetter/Korkemaskin

Hei.

Hadde en bordmodell, billigste sort, tidligere. Plastdelene der røyk og hele greia ble ubrukelig. Har tidligere brukt et par av de håndholdte, men de er jo ikke bygget for å vare de heller, og endte alltid med knus.

Må ordne noe nytt, ser på de større modellene til bryggselv, men snubla også over denne på brewshop, og ble litt nysgjerrig. Til lavere pris en de tradisjonelle proffbordkorkerne hadde den jo vært super om den funker. Noen som har prøvd?

Er ellers åpen for tips, litt lei trøbbel med flasker nå.
 
Har ikke denne selv, men var i butikken deres her om dagen og kikket på den. Så mye bedre ut enn den "billige" plastgreia jeg har i dag. Er nok billigere bygd enn den dyre til Bryggselv, men tror nok den er minst like solid og holdbar...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Umulig å bedømme ordentlig på grunnlag av et bilde, men jeg liker ikke ideen med å heve og senke den plattformen flaska settes på. Jeg flasker i alle fall 2-3000 flasker i året, og er lykkelig for at jeg investerte i proffmodellen som Bryggselv selger. Flaskinga går mye lettere og greiere enn med den billige skranglemodellen som fulgte med det startsettet jeg kjøpte en gang.

Men dette er så klart et spørsmål om prioritering. Brygger du lite, synes jeg ikke proffmodellen burde være noe alternativ - med mindre penger spiller liten rolle.
 
Brygger ikke i nærheten av det, sikkert oftere mellom 80 og 160 liter i året avhengig av hvor ofte jeg møter tørste venner. Brukte likevel opp forrige på 3 batcher, og da blir det jo noen kroner per flaske likevel om jeg går for noe ræl.

Ville vært litt mindre skeptisk til den jeg linket til om jeg hadde funnet noen brukeromtaler, ikke bare reklamegreiene til produsenten.

Fant en håndmodell (Emily-ish) jeg kan prøve på nåværende batch. Ville kanskje vurdert plast om estetikken ikke hadde blitt så feil.
 
Drit i Emily. Da ville jeg heller ventet en uke og kjøpt noe du ikke får lyst til å kaste etter tre korker. Enda ikke hørt noe vondt om "håndkorker bordmodell" som bl.a BS har. Eller var det denne som røk for deg?
 
Var en som så prikk lik ut, kjøpt i annen butikk over disk. Tror problemet var noen gjenger et av punktene der metalldeler og plastdeler møttes på innsiden. Fram til det var det jo en drøm med bordkorker, da. 0 knus, og så mye mindre arbeid. Den var riktignok prisa høyere. 7-800 hvis jeg husker riktig.
 
Drit i Emily. Da ville jeg heller ventet en uke og kjøpt noe du ikke får lyst til å kaste etter tre korker. Enda ikke hørt noe vondt om "håndkorker bordmodell" som bl.a BS har. Eller var det denne som røk for deg?

Da er det på tide: Jeg ble rimelig lei av korker som ikke satt ordentlig, samt av å lirke løs flaskene fra kapselhylsa. Også er det noe med skranglefølelsen. Men som sagt; jeg kunne levd med det for korking av mindre volum.
 
Da er det på tide: Jeg ble rimelig lei av korker som ikke satt ordentlig, samt av å lirke løs flaskene fra kapselhylsa. Også er det noe med skranglefølelsen. Men som sagt; jeg kunne levd med det for korking av mindre volum.
Med den bordmodell-greia?
 
Ja, den billige - som vel er skikkelig overpriset:). Som sagt, den fulgte med det startsettet (for brygging med ferdighumlet ekstrakt) som var det jeg startet med. Ølet ble tvilsomt og korkingen shaky:p. Nå er ølet stadig tildels tvilsomt, men korkingen er enormt stødig.

Den funka jo, da.
 
Ja, den billige - som vel er skikkelig overpriset:). Som sagt, den fulgte med det startsettet (for brygging med ferdighumlet ekstrakt) som var det jeg startet med. Ølet ble tvilsomt og korkingen shaky:p. Nå er ølet stadig tildels tvilsomt, men korkingen er enormt stødig.

Den funka jo, da.

Aha. Jeg vet om mange som har den men ikke hørt noe pes om den.
 
Tror noen av de billige kan være ok.
Finn flasker nok mer enn meg men endel tusen kapsler er brukt opp vha en slik
billig bordmodell.
Type bordmodell bør man vel ha hvis man bruker bjørnunger.
 
Jeg har den fra Brewshop, men jeg har ikke brukt den enda (annet enn et par tomme prøveflasker). Virker bra synes jeg, men jeg har bare den som er med standard i begynnersettet til Brewshop å sammenlikne med. Mye bedre enn den. Sånn ser baksiden ut:
Doc Revolution .jpg
Det er 8mm mellom slissene. Ser da solid nok ut dette?
 
Ai. Det er sånn den ser ut bak? Var litt redd det skulle være en halvhjerta skrumekanisme.

Har du flaska mye med den enda?
 
Flasket min første batch med denne på søndag, 33 flasker, så svært begrenset erfaring.
Men plata som flaska står på har vel ingen mulighet til å gli, vektstangprinsippet gjør at de "tappene" presses hardere inn i slissene dess hardere du korker. Hvis det gir mening o_O

Det eneste måtte være hvis en greier å knekke hele greia. Men det er ikke jeg bekymret for.

Mekanikken oppi toppen der har god utveksling, slik at en slipper å ta i det en makter for å presse på korken. Det liker jeg.
 
Flasket min første batch med denne på søndag, 33 flasker, så svært begrenset erfaring.
Men plata som flaska står på har vel ingen mulighet til å gli, vektstangprinsippet gjør at de "tappene" presses hardere inn i slissene dess hardere du korker. Hvis det gir mening o_O

Det eneste måtte være hvis en greier å knekke hele greia. Men det er ikke jeg bekymret for.

Mekanikken oppi toppen der har god utveksling, slik at en slipper å ta i det en makter for å presse på korken. Det liker jeg.
Tror jeg er beint nødt til å prøve. Skulle bestille en del annet derfra uansett. Erfaringer kommer senere :)
 
Tilbake
Topp