Det anbefales å tappe over på nytt fat O2 fritt. Står det for lenge på gjæren kan det skape usmak.Hei, etter karbonering på fat, skrur dere ned til tappetrykk el står de forsatt på karboneringstrykk (har brukt 1,5 bar i 7 dg) ? Evt kobler fra fat til lagring på 1,5 bar
Takk
Hvor kommer gjæren inn i bildet her?Det anbefales å tappe over på nytt fat O2 fritt. Står det for lenge på gjæren kan det skape usmak.
… den er en forutsetning for å lage ølHvor kommer gjæren inn i bildet her?
Om du skal sette det vekk for lagring spiller det liten rolle om du lar trykket i fatet være på 1,5 eller 0,8. Når væsken er mettet utligner trykket seg i og over væsken.Er overført fra gjæringskar med filtrering til fat. Og tvangskarbonert på fat. (Har 0,6-0,8 i serveringstrykk) så best å sette serveringtrykk på etter ferdig karbonert ? Eller kan man slippe trykk i fat til f eks 0,8 å koble fra å sette til lagring? (Karbonerer og lagrer på 1 grad)
Jeg tror du kan bruke den gassen, jeg bruker det ihvertfall her med en sånn overgang.Skyter inn et par spørsmål her selv:
Kan disse kobles till regulator når jeg har en slik soda stream overgang?
Kullsyrepatron 60 l 425 g | Passer til flere kullsyremaskiner | AGA | Jula
Tilstrekkelig til ca 60 l vann og passer til de fleste kullsyremaskiner. I våre varehus kan du bytte din gamle patron mot en ny til en bedre pris!www.jula.no
Eller må det være ''sodastream'' flasker?
Om jeg kartonerer et øl, kan jeg da koble av Co2 og sette fatet kaldt for modning, uten av det har noe og si for kartoneringen i ølet, vill den forsvinne over tid?
Eller bør jeg modne før jeg kartonerer?
Håper på og få testet og begyne med fating nå i November
Null stress, joggedress. Jeg bruker bare flasker fra Jula, Rusta og Europris. Der er det også billigst med innbytte når de kjører tilbud.Kan disse kobles till regulator når jeg har en slik soda stream overgang?