Tja. Nei, det er klart at påstander skal dokumenteres - selv om jeg heller synes det ville være mer naturlig å forlange bevis av alle de som hevder at man må lage sukkerlake, i stedet for å bare bruke rent sukker? Når det gjelder det engelske sukkeret som de selger på Rimi, så er det et tips fra en gammel hjemmebrygger, som fortalte at det var renere. Jeg har testet med å koke opp begge deler, jeg har opplevd å få urent skum av norsk sukker, det har jeg aldri fått av det engelske. Den eneste visuelle forskjellen er at det engelske er mye mer finkornet. Men veien fra raffineri til ferdig pakke er nok like utsatt for urenheter som det norske, og i åpnet pakke i skapet er det fritt fram for alskens insekter. Utover det har jeg ikke mye å fare med, bortsett fra at jeg har opplevd det samme som @Beant, at øl primet med sukker får usmak som jeg ikke fikk av de som var primet med lake. Jeg trodde dette forumet var bygd opp på at vi delte erfaring...?
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.