Kjøp av ACE/Klarstein.

john petter

Fylkesstyre
Hei,
brygger på en Netthandelen brygger. Den er for knapp i volum slik at jeg må koke noen liter et annet sted. Ser at ACE/Klarstein 30 har større volum for kok. Hvor kan man kjøpe disse bryggerne?
 
Se der, ja. Takk!
Har ikke kjøpt fra Netthandelen før. Ser det ligger en ute der nå til litt under 3.000. Hva går de for sånn ca.?
 
3.000-3.500, etter hva jeg har lest. De fleste har nok betalt 3.500-ish.
Selv fikk jeg den til rundt 2.500. Tror det er ny kontroller på de de selger nå.
 
Netthandelen er visstnok veldig enkle å ha med å gjøre mtp reklamasjoner, så hadde nok gått for de kontra Ali o.l. :)
 
Som sagt err kontrolleren nylig oppdatert, med bla. innslag på - 1'C mot 2 'C før) og ni steg (mot seks). Tror jeg ville vært sikker på hva jeg fikk før jeg kjøpte brukt, og hadde nok forventet en pris på 3000 eller mindre.
 
Takk for god informasjon!

De selges for en 3,5 tusen på de auksjonene jeg har fulgt litt. Men jeg synes folk er vel ivrige med budene. Litt lite smart å kjøre opp budene mange timer før avslutning. Og det ligger en del folk inne med autobud på flere bryggere av denne typen. Lurer på om det er reelle kjøpere eller om de hjelper Netthandelen med å holde prisene oppe...

Uansett venter jeg til januar. Satser på tilbud. ;-)
 
Syntes det var litt spesielt at den brukte på finn kun ble brukt to ganger, da selger gikk for en GF etter kun to brygg, og i beskrivelsen så skriver selgeren at den er morsom (eller hva det stod) å brygge på.
 
VinOgBar selger denne bryggeren for 4.990,- på Finn.
De kaller den BrewMonk, men den ser kliss lik ut til Netthandelens brygger. De 10 første solgte får med spiralkjøler med Gardena-kobling. Enten er det et salgstriks, eller så vil nr. 11 ikke få med seg kjøler. Netthandelen selger med kjøler.

Mykje rart av priser ute og går.... :cool:
 
VinOgBar selger denne bryggeren for 4.990,- på Finn.
De kaller den BrewMonk, men den ser kliss lik ut til Netthandelens brygger. De 10 første solgte får med spiralkjøler med Gardena-kobling. Enten er det et salgstriks, eller så vil nr. 11 ikke få med seg kjøler. Netthandelen selger med kjøler.

Mykje rart av priser ute og går.... :cool:

Er jo klassisk styr litt unna dette produktet opplegg..
 
I hvert fall til de prisene.

Har en liten Netthandel brygger jeg fikk kjøpt ganske billig. Har modifisert den litt. Men den er er for liten slik at jeg må koke noen liter oppe på kjøkkenet mens jeg tar hovedkoken nede på badet. Jeg vil ha en brygger som tar større volum, og da kan en slik større Netthandelen-sak gå greit en stund.

Først når jeg har brygget nok til at halvliterprisen min kommer til ca. butikknivå, kan jeg forsvare å investere i bedre saker.
(Det er i hvert fall det jeg prøver å si til meg selv hver gang jeg ser gjeve glitrende saker på f.eks. en bestemt butikk på Hasle i Oslo....)
 
Det er to bryggere ute på Netthandelen. Den minste, som jeg har, er smikk full ved under 28 liter. Jeg har flere ganger havnet på over det volumet før kok.
Ikke brukt sukker eller maltekstrakt. Har, nå når jeg etterhvert lærer meg bryggingens finurligheter, brukt ferdige sett fra BryggSelv som skal gi 25 liter i gjæringsbøtta. Det blir det jo ikke.

Har bare brygget 7 øl hittil, så jeg kan sikkert gjøre ting annerledes. Men så lite volum setter begrensinger jeg ikke liker. Kan ikke lage øl med høy OG uten mye plunder, eller jeg må gå ned i batch-volum.
Derfor ønsker jeg større gryte. Hvis det blir billigere i januar... ;)
 
Sist redigert:
Det er to bryggere ute på Netthandelen. Den minste, som jeg har, er smikk full ved under 28 liter. Jeg har flere ganger havnet på over det volumet før kok.
Ikke brukt sukker eller maltekstrakt. Har, nå når jeg etterhvert lærer meg bryggingens finurligheter, brukt ferdige sett fra BryggSelv som skal gi 25 liter i gjæringsbøtta. Det blir det jo ikke.

Har bare brygget 7 øl hittil, så jeg kan sikkert gjøre ting annerledes. Men så lite volum setter begrensinger jeg ikke liker. Kan ikke lage øl med høy OG uten mye plunder, eller gå ned i batch-volum.
Derfor ønsker jeg større gryte. Hvis det blir billigere i januar... ;)

Jeg byttet fra den gamle lille netthandel bryggeren til den nye større automatiske av samme grunn som deg. Opplevde også at den gamle hadde for lite volum. Jeg er veldig fornøyd med å ha byttet. Jeg har beregnet kokevolum til 32 liter på den nye og det er plass til mer. Har mottatt Smartpid oppgradering, men ikke montert den enda.
 
Hva mener du?

Bør legge med kommentaren john petter kom med som svar til mitt innlegg "til de prisene".

Det virker som at mer opparbeidede varemerker som også som oftest er av bedre kvalitet, er priset mer jevnt. Jeg har inntrykk av av slike billiggreier (samme hva det er, kan være fra TV-shop og) er ting som flere selgere skrur opp prisen noe vanvittig på for å prøve å få seg en veldig god fortjeneste, og noen fisker litt hardere enn andre etter en god avanse. Kommentaren min var rettet til at det tilsynelatende var ganske varierende priser på dette.
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Ja. Bryggerne hadde jo noen ganske surmulende FB-poster etter at de ga opp å selge PerfectBrew pga Netthandelen. De mente at de hadde gjort mange forbedringer på sin "versjon", men så solgte de den til dobbel pris av hva man kunne får den for på netthandelen.

Denne ACE/Klarstein/XXX er ganske OK, og om man får siste versjon er den riktig så grei, vil jeg tro. Med SmartPid vil den nok være veldig bra, men SmartPID koster fort 2k. Pumpa skal forresten være samme som i GF.
 
Tilbake
Topp