Kjøpt by bordkorker i dag

Signal

Norbrygg-medlem
Var innom Bryggeland i Drammen for å kjøpe noen saker og endte opp 1500 over budsjett da jeg fikk øye på denne saken:
ImageUploadedByTapatalk1452541259.909168.jpg
Har hatt den røde bordkorkeren i plast en stund, men den er litt slarkete og flere korker har kommet skjevt på. Kjip når man må forholde seg til faste høyder, siden den har spor for å holde fast.
Denne nye veier ikke mindre enn 8 kilo og virker meget solid. Hetter for 26 og 29 mm følger med. Prisen var i overkant, men nå bør jeg slippe å kjøpe noe nytt resten av livet.
 
Ser ut til å være den samme som Bryggselv selger, bare under et annet navn (Grifo). Jeg har vært veldig happy med min, bortsett fra at det er vanskelig å stramme låseskruen hardt nok, slik at "arbeidshodet" ikke forskyver seg oppover på stanga etter hvert. Hvis noen har noen gode råd, er jeg takknemlig.
 
På denne er det en ganske god arm på den skruen, så den bør stramme godt.
Hvis det glir kan man kanskje pusse lett med grovt sandpapir for å øke friksjonen mot stanga?
 
Har ikke slik så tipset er kanskje helt feil.
Hvis man bruker den i bare en eller noen få høyder kan man kanskje gjøre som med en vanlig settskrue?
Sett hode i riktig posisjon, merk av høyden på akselen, skru ut låseskrue og merk av inne i boringen på akselen, dra av hodet og bor inn noen mm, tilpass enden på låseskruen til boringen du har gjort, sett hodet i riktig posisjon og skru til låseskrue. Nå kan evt lektorer både få puste og rette.
 
Hei, her kom det tre gode råd. Begynner med vaskinga, og jobber meg oppover om nødvendig:). To uker igjen til test.
 
Tilbake
Topp