Koblingsskjema 3-kjelers oppsett med PID

Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om koblingsskjema er korrekt? Planen er et 3-kjelers oppsett hvor jeg ønkser PID på koketank og mesketank. Ønsker også mulighet for å kunne manuelt kjøre varmeelement i vanntank.

Se skjema vedlagt i PDF
 

Vedlegg

  • Bryggeri.pdf
    305,4 KB · Sett: 79
PID i kokekjel er bortkastet, enten koker du eller så koker du ikke.
F1 må være stor eller passer du på og ikke kjøre mye samtidig.
Kobling er tilsynelatende OK, litt utydelig skjema for meg da.

Jeg har et avansert opp sett men greier meg uten PID, tig går for sakte til at jeg ser noen hensikt, men jeg vil nok programere den inn om en stund, om et år eller noen år, det er jo jækla tøfft.
:)
 
PID i kokekjel er ikke bortkastet,vi varmer meskevann i koketank +vanntank,halverer oppvarmings tiden..Har du nok strøm til det så kjør på..
Skyllevann varmer vi når vi mesker..
Greit å ha PID i vanntank og..
 
PID i kokekjel er ikke bortkastet,vi varmer meskevann i koketank +vanntank,halverer oppvarmings tiden..Har du nok strøm til det så kjør på..
Skyllevann varmer vi når vi mesker..
Greit å ha PID i vanntank og..

PID i kokekjel er bortkastet, men når du bruker kokekjel som HLT først så blir saken noe annent.
Men PID i HLT, tja, hvis du bruker den til HERMS.
PID er blitt mote hos bryggere, hos bryggere som ikke vet og sette den opp og dermed får mer problemer enn nytte, tror jeg.
 
Koblingsskjema ser greit ut med forbehold om pinouts på PID'ene. Ville lagt til lamper som lyser når det er varmepådrag (greit som en påminnelse eks når du tømmer en kjele og ikke vil svi element). Ville også hatt en enkel temp styring på vanntank. Du trenger vel også en bryter for pumpe.

Edit to add, du har tegnet som om det er en kurs du bruker. Vil anbefale minst to kurser så slipper du å stresse med samtidighet.
 
Tilbake
Topp