Står på kølch oppskriften at den skal lagres kaldt i 4 uker etter endt gjæring. skal den flaskes og lagres kaldt? Eller kan jeg bare skru ned temperaturen på kjøleskapet?
Da vi lagde kølsch karbonerte vi naturlig med sukkerlake. Øla ble satt i romtemp i ca 2 uker Så ble den satt til lagring i kjøleskap. Har ikke stått 4 uker ennda, men sitter å drikker av den nå! Nam!
Skål og god helg!
Har selv tappet kølch på flasker tilsatt sukker etter gjæring. satt til lagring på 3 grader. Prøvdemeg på en etter 1,5 ukers lagring og ingen kullsyre. Kan jeg øke temp til 16 grader i noen uker for å få til karbonering og deretter lagre kaldt? Eller er det ødelagt?
Har selv tappet kølch på flasker tilsatt sukker etter gjæring. satt til lagring på 3 grader. Prøvdemeg på en etter 1,5 ukers lagring og ingen kullsyre. Kan jeg øke temp til 16 grader i noen uker for å få til karbonering og deretter lagre kaldt? Eller er det ødelagt?
Sett flaskene i romtemperatur et par uker. Åpne en flaske å se om ikke det er greit med kullsyre.
Så setter du dem kaldt igjen. Tipper dette går veldig fint.
Flott tusen takk for svar. Må de lagres lenge etter romtemp. I 2 uker. Venter inntog av gjester til sildebord den 20 des. Blir kanskje bare julebrygge jeg kan servere?
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.