kølch - lagring

Står på kølch oppskriften at den skal lagres kaldt i 4 uker etter endt gjæring. skal den flaskes og lagres kaldt? Eller kan jeg bare skru ned temperaturen på kjøleskapet?

Flaske og ha i sukker til karbonering. Stå i romtemperatur i ca 14 dager(karbonereing). SÅ lagres kaldt(3-4grader) i minst fire uker.

Da vi lagde kølsch karbonerte vi naturlig med sukkerlake. Øla ble satt i romtemp i ca 2 uker Så ble den satt til lagring i kjøleskap. Har ikke stått 4 uker ennda, men sitter å drikker av den nå! Nam!
Skål og god helg!

Har selv tappet kølch på flasker tilsatt sukker etter gjæring. satt til lagring på 3 grader. Prøvdemeg på en etter 1,5 ukers lagring og ingen kullsyre. Kan jeg øke temp til 16 grader i noen uker for å få til karbonering og deretter lagre kaldt? Eller er det ødelagt?

Har selv tappet kølch på flasker tilsatt sukker etter gjæring. satt til lagring på 3 grader. Prøvdemeg på en etter 1,5 ukers lagring og ingen kullsyre. Kan jeg øke temp til 16 grader i noen uker for å få til karbonering og deretter lagre kaldt? Eller er det ødelagt?

Hei
Forsøk deg med 20-24 grader. Snu litt på flaskene når du set dei på varmen.

:) heimebrygg

frå min HTC "smart-tellefon "

Sett flaskene i romtemperatur et par uker. Åpne en flaske å se om ikke det er greit med kullsyre.
Så setter du dem kaldt igjen. Tipper dette går veldig fint.

Flott tusen takk for svar. Må de lagres lenge etter romtemp. I 2 uker. Venter inntog av gjester til sildebord den 20 des. Blir kanskje bare julebrygge jeg kan servere?

Med litt flaks treng du berre 5-7 dager. Der etter kjøler du. Sjekk og smak om 5 - 6 dager.

frå min HTC "smart-tellefon "

Tilbake
Topp